Реклама / Ads
0| 4987 |19.03.2019 НАРОДЕН ГЛАС

1,4 млн. души в ЕС ще станат жертва на рак през 2019 г.

.
Раковите заболявания ще отнемат живота на около 1,41 млн. души в Европейския съюз през 2019 г.. Това сочат прогнозни изчисления на учени от Италия и Швейцария, съобщават Франс прес и БТА. През тази година степента на смъртност от рак на гърдата в целия Европейски съюз ще се понижи с 9 % в сравнение с 2014 г., се казва в статията в специализираното издание ”Годишник по онкология”.
 

Във Великобритания, Франция, Германия, Италия и Испания смъртността от рак на гърдата намалява спрямо 2014 г. , докато в Полша се изчислява прогнозно нарастване с 2% спрямо 2014 г.  Като цяло след 2014 г. се забелязва намаление на смъртните случаи, причинени от раково заболяване, като процент от броя на населението в ЕС. 

Смъртността от рак при мъжете от 2014 г. до 2019 г. е намаляла с 6%, а при жените - с 3,6%.
Прогнозният брой на смъртните случаи от рак на белите дробове при жени пушачи превишава този от рак на гърдата за 2019 г. И при двата пола ракът на белите дробове остава най-смъртоносният вид рак, като през 2019 г. е изчислено, че от това заболяване ще умрат 279 000 души.

"Трябва да се полагат повече усилия и да се влагат повече средства в предотвратяването на най-честите видове рак, особено като се намали броят на хората, които пушат и тези с наднормено тегло", каза редакторът на списанието проф. Фабрис Андре.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 2| 2977 |14.12.2025 България приета в ООН преди 70 години, Китай и Куба против, САЩ се въздържа . 8| 3545 |11.12.2025 Отворено писмо до българските полицаи, но не и до техните началници . 9| 12919 |08.12.2025 Поколението „Алфа”: Пътуването до работа през 2040 г. – спомен. Имейлът – вече ретро . 2| 3430 |07.12.2025 Наемнически армии от профили: Аутсорсингът на пропагандата в XXI век

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads