Димитър Стоянов след катастрофата: Нагледахме се на спекулации на политици, които нямат понятие от авиация
Относно поисканите оставки на командващият ВВС генерал-майор Димитър Петров и бригаден генерал Николай Русев, командир на 3-та авиобаза Граф Игнатиево, Стоянов коментира: "Звучи като политическо искане".
"Пръв за оставки заговори Делян Пеевски, след това Тагарев, Шаламанов и президентът Плевнелиев. За да се иска оставка, трябва да се знае причината, какво са сбъркали. Иначе звучи като политическо искане", добави Стоянов.
Рамковото споразумение за възстановяване на самолетите L-39 е подписано от мен през ноември 2023 г., а конкретният договор за самолета, който се разби край "Граф Игнатиево" - месец по-късно, заяви Стоянов. "Там са разписани четири самолета, които трябва да бъдат реновирани", каза още той.
"Спекулация е, че самолетите са стари. Самолетът Ф-16, на който летя президентът с ген. Кларк, е произведен 1986 г., а самолетът, който катастрофира - в края на 1990 г. Освен това той е минал капитално-възстановителен ремонт и само преди три месеца се е върнал в България", каза още той.
Делян Пеевски поиска оставките на командващия ВВС ген. Петров и шефа на авиобаза Граф Игнатиево ген. Русев
Каракачанов каза, че през последните години нищо не се прави за авиацията - абсолютно невярно. Спекулация беше изказването на Тагарев, че авиошоуто се прави по политически причини, планирано от президента Радев, отбеляза Стоянов.
"Има ново забавяне в предоставянето на самолетите F-16. Има забавяне в инфраструктурата", обяви Стоянов.
По думите му през 2027 г. самолетите F-16 ще носят дежурство.
Моля, подкрепете ни.