8|
15139
|09.06.2016
НАРОДЕН ГЛАС
Кола на ток? В София си заслужава!
Мой приятел си купи електромобил. Даде 60 бона за ”Зое” на Рено. Не пожела да чуе никой от нас, след като седмици наред го убеждавахме да не си дава парите за кола на ток. Защото тези автомобили са доста прехвалени и често вместо да пестят, те излизат по-скъпо. Поне така бе през 2008 г., когато се качих за пръв път на подобен автомобил в България.
Тогава собственикът се оплакваше, че му е невъзможно да намери някакви резервни части, а оригинални още по-малко. Така беше преди 8 години. Сега моят добър приятел Савата рече и отсече, и без да му мигне окото, даде куп пари за "Зое"-то на Рено. Каза, че в AvtochastiONLINE24.BG спокойно може да си намери дори оригинални авто части за този сравнително нов модел на французите. А другите проблеми, за които ние го предупреждаваме като батериите, малкия пробег и липсата на зарядни станции, не го притеснявали. От горе на всичко взе, че почерпи за чисто новата кола и ни повози в куп нас, невярващите, че електрокар може да върви по софийските улици.
Сега вече мога да кажа, че колите на ток са по-безшумни от тези на бензин или нафта, дори от хибридите. Реното на ток ускорява доста по-бързо от бензиновото Рено. То е удобно, за това спор няма, но аз съм чел толкова критики за литиево-йонните батерии на електроколите, че въобще не можах да се отпусна и все си мислех как може да гръмне колата заради тях. На което приятелите ми се изсмяха и ми казаха да не мисля глупости, а да си представя как "Зое"-то ще му струва на Савата не повече от 3-4 лева седмично. Което е умопомрачителен незначителен разход за зареждане, но е факт. Вярно, няма да стига до морето с тази кола, но за градско е перфектна.
Според производителя колата може да мине 240 километра с едно зареждане на батерията, но на мен това ми се струва нереално и не му вярвам. Но дано не съм прав. Иначе, както и другите електрически возила на френската марка Renault, така и "Зое" е пълен с екстри вътре и едва ли не сама върви. По "Цариградско" даже срещнахме и една от ония мотори-коли на Рено, дето пак са на ток и струват 20 бона - "Туизи". И те, както и електро "Канго"-то на Рено се продават у нас заедно с оригинални резервните части за тях. Но доста по-скъпо, отколкото в самата Франция, където има почти 5 хил. евро държавна помощ за електроавтомобилите.
Сега вече мога да кажа, че колите на ток са по-безшумни от тези на бензин или нафта, дори от хибридите. Реното на ток ускорява доста по-бързо от бензиновото Рено. То е удобно, за това спор няма, но аз съм чел толкова критики за литиево-йонните батерии на електроколите, че въобще не можах да се отпусна и все си мислех как може да гръмне колата заради тях. На което приятелите ми се изсмяха и ми казаха да не мисля глупости, а да си представя как "Зое"-то ще му струва на Савата не повече от 3-4 лева седмично. Което е умопомрачителен незначителен разход за зареждане, но е факт. Вярно, няма да стига до морето с тази кола, но за градско е перфектна.
Според производителя колата може да мине 240 километра с едно зареждане на батерията, но на мен това ми се струва нереално и не му вярвам. Но дано не съм прав. Иначе, както и другите електрически возила на френската марка Renault, така и "Зое" е пълен с екстри вътре и едва ли не сама върви. По "Цариградско" даже срещнахме и една от ония мотори-коли на Рено, дето пак са на ток и струват 20 бона - "Туизи". И те, както и електро "Канго"-то на Рено се продават у нас заедно с оригинални резервните части за тях. Но доста по-скъпо, отколкото в самата Франция, където има почти 5 хил. евро държавна помощ за електроавтомобилите.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads