Реклама / Ads
16| 6888 |02.03.2015 НАРОДЕН ГЛАС

Проф. Генчо Начев: Касата се източва по два пъти

.
проф. Генчо Начев
НЗОК се източва много отдавна. Това каза проф. д-р Генчо Начев, изпълнителен директор на болница "Св. Екатерина" по Фокус.
 

"През 2002 г. бях директор на здравната каса. Още от тогава имаше такъв опит. Не е необходимо, задължително е да има контрол върху изразходването на средствата. Най-напред обаче трябва да се направи контрол върху показанията за една или друга процедура, за един или друг вид лечение", подчерта проф. Начев. Той посочи, че касата се източва по два пъти. "Единият път, когато се отчита дейност, която не е извършена. Трябва да има контрол над това с въвеждането на електронна карта, включително и по електронен път да се отчитат нещата до касата. Това се свежда до минимум. Има възможност с този контрол да се намали отчитането на дейност, която не е извършена", заяви кардиохирургът.

 

По думите му вторият път за измами, който е много по-страшен, е извършване на дейност, която не е показана. "Този метод не само, че източва касата, но застрашава живота на болния, защото ти си направил нещо, което не е трябвало да се прави. Затова трябва контрол, той трябва да е железен и да се прави от съсловието, от научните дружества по съответните специализации, защото само те имат компетентността да кажат: „Да, тук е действано правилно или не, тук е направено нещо, което не е трябвало”, подчерта проф. Начев.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 2| 2982 |14.12.2025 България приета в ООН преди 70 години, Китай и Куба против, САЩ се въздържа . 8| 3545 |11.12.2025 Отворено писмо до българските полицаи, но не и до техните началници . 9| 12919 |08.12.2025 Поколението „Алфа”: Пътуването до работа през 2040 г. – спомен. Имейлът – вече ретро . 2| 3431 |07.12.2025 Наемнически армии от профили: Аутсорсингът на пропагандата в XXI век

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads