Адвокат: България е изключена от Парижкия меморандум заради лош приватизационен договор с БМФ
Този отговор е насочен към синхронизиране и уеднаквяване на технологичните, екологичните и условията за безопасност в международното търговско корабоплаване.
„Международните стандарти и императивните изисквания са въведени с редица конвенции на Международната морска организация и са задължителни както за собствениците на кораби, така и за държавата, под чийто флаг плава съответния кораб. Според Конвенцията от 1982 г. флагът изразява реалната връзка на една държава със съответния плавателен съд, като и вменява в задължение редица изисквания, свързани с безопасността, с трудовото и данъчното законодателство, с екологичните рискове“, отбеляза адвокат Владимиров.
Той допълни, че към септември 2008 г., когато влезе в сила приватизационният договор за Български морски флот, който странно защо е удивително секретен, България притежаваше около 137 кораба за международно плаване…В рамките на следващите 10 г. параходството бе приватизирано, но все пак държавата остана една трета собственик на плавателния състав и в момента е 30 процента собственик на параходство Български морски флот и като такава съответно има редица задължения заедно с частните собственици на компанията.
„Тъй като приватизационният договор не е въвел изискването, освен запазване на определен брой личен състав, на определен тонаж, да бъде спазено и определено количество кораби под български флаг. Резултатите от този пропуск, според мен, в момента събираме с факта, че България не е включена в нито един от списъците от Парижкия меморандум“, каза още Владимир Владимиров.
Моля, подкрепете ни.