11|
6842
|28.06.2011
ЪNDERGROUND
Посредници и застрахователи в комбина гушат обезщетения
Мародери бързо налазиха близки на загиналите в автобуса ковчег на магистрала „Тракия”
Мародери са плъзнали сред близките на загиналите при катастрофата на магистрала „Тракия”. Дни след тежката трагедия с тях са се свързали хора, които обяснили, че представляват „Сдружение на застрахованите при злополуки”. Те са предложили на близките да ги представляват пред съответните власти срещу процент от обезщетението. С тях са били и представители на застрахователната компания „Лев инс”, която е сключила „Гражданска отговорност” с фирмата – превозвач „Ентуртранс”. Това разкриха пред „Торнадо” близки на пострадали при катастрофата.
Подобен случай се е разиграл и при друга тежка трагедия през 2009 г., при която застраховател отново е „Лев инс”. Само дни след катастрофата край местността Бакаджика, където загинаха 18 души, застрахователят е изпратил свой представител, който отново се явява като представител на сдружение: „Дойде в Ямбол, издири всички наследници на пострадали. Даде им да подпишат договори.
В тях пишеше, че дължат между 10 и 15% от всяко възнаграждение, което ще получат”, разкрива пред „Торнадо” адвокат Гочо Димов, който представлява близки на загиналите тогава. По думите им въпросният представител е дошъл в Ямбол заедно със служител на „Лев инс”: „Застрахователят им казал: „Ето, водим ви тук човек, който вместо вас да придвижи нещата, за да си получите по-бързо парите!” Само си представете тези хора дни след трагедията на кой свят са били и как са могли да осмислят какво им предлагат. Моите клиенти повече не видяха въпросния представител, освен че подписаха договор, по силата на който той си взе по 10-15% процента разказва още адвокат Димов.
Въпросът с обезщетението на близките на загиналите и пострадалите при катастрофата на магистрала „Тракия” все още остава неясен. Малко след трагедията от компанията, свързвана с Алексей Петров, разследван по делото „Октопод”, изтече, че няма да бъде призната експертизата на КАТ. Впоследствие се разрази скандал и от „Лев инс” изведнъж опровергаха това, като обявиха, че ще бъде изплатен пълният размер на обезщетението.
От „Ентуртранс” и „Лев инс” твърдят, че частният превозвач е имал сключена застраховка „Гражданска отговорност”. По закон, за да има такава, фирмата трябва да е с изрядна документация и да е действаща. В случая очевидно е допуснато нарушение, защото според търговските регистри „Ентуртранс” се води в неплатежоспособност от декември 2010 г. Застрахователната полица с номер 2231110374153 е издадена на 22 януари 2011 и важи до 21 януари 2012 г. Малко след като е сключена „Гражданска отговорност”, Бургаският окръжен съд излиза с решение фирмата да бъде обявена за неплатежоспособна. В мотивите се посочва, че „Ентуртранс” има дългове за около 3 млн. 500 хил. лева. Според шефовете на „Лев инс” обаче всичко около „Ентуртранс” е изрядно и няма причина за съмнения в легитимността на фирмата
Съмнения има и около размера на обезщетението. В началото от застрахователната компания обявиха, че сумата, която ще бъде отпусната, едва ли ще е максималната. Отново след разразил се скандал от „Лев инс” изведнъж смениха позицията си и казаха, че близките могат да получат общо до 5 млн. лева. Тези пари обаче ще бъдат дадени, ако се намери виновен, който да е причинил катастрофата.
Черна прокоба
Две години след жестоката катастрофа край Бакаджика трагедията има своето продължение. Нещастията за близките продължават. Най-тежка е съдбата на малките Ивелина и Димитър. Днес те са пълни сирачета. Захвърлени са в дом и за тях на практика няма кой да се грижи. На 20 юни т.г. умира и майка им – две години, след като баща им Иван Ганев е прегазен от автобуса. Мъжът умира пред очите на децата си. Той е с наследствена глухота и не е чул автобуса. Те се спасяват като по чудо. Майката на хлапетата има същия здравословен проблем, а Ивелина и Димитър го наследяват от родителите си.
След смъртта на бащата децата нямат средства, с които да се издържат. И техните интереси, както и на останалите наследници, са подведени от „посредника” на застрахователя.
Сумата, която получават като обезщетение, е минимална и не стига за нищо. Налага се лечение, но няма кой да им помогне. Накрая с това се наема екип на Би Ти Ви, който свързва леля на децата с шефа на ВМА - София ген. Стоян Тонев и той се съгласява да им бъде извършена скъпата операция. Малчуганите са с частичен слух, за да бъдат пълноценни, трябва да бъдат полагани непрекъснати грижи за тях, но просто няма кой да поеме тази отговорност. Парите от обезщетението свършват бързо и те са изпратени в детски дом в София. 7-годишната Ивелина и 5-годишното й братче така и не разбират, че и майка им е починала.
„Имаха дарителска сметка на името на бащата, но сега не знем кой дава пари за тях. Докараха трупа на майката в селото, за да я погребат. Вероятно баба им поема братчето и сестричето”, твърдят от кметството в село Безмер, откъдето са малките хлапета. На въпрос как може да им бъде помогнато, от там отговарят така: „Нямаме никаква представа, сигурно някой ще се погрижи!”
Шефът на „Лев инс” Стефан Софиянски: Няма да кажа какви пари ще дадем
- Как ще се процедира с обезщетенията за загиналите при катастрофата на магистрала „Тракия”?
- Беше взето решение на управителния съвет на компанията да се преведат авансови суми, тъй като са особено необходими на тежко пострадалите, включително се оказа, че има и лица, които не са здравно осигурени, и отделно на роднините на починалите също ще бъдат преведени авансови суми за погребения и други разходи. След това, когато се уточни броят на наследниците и каква е степента на уврежданията на пострадалите, вече ще се вземе решение за конкретиката около изплатените обезщетения, но с авансовите обезщетения започваме от днес.
- Какъв размер ще бъдат те?
- Не искам да ви кажа още, различни са, но става въпрос, че пълният размер няма как да бъде съобщен, без да се знае колко са роднините на загиналите.
- При случая с катастрофата край Бакаджика така ли процедирахте?
- Там процедирахме по същия начин и в рамките на два месеца изплатихме пълния размер. Там бяха страшно много наследници, а лимитът беше един милион.
- Близки разказаха, че при тях е дошъл заедно с вашия застрахователен агент и посредник, знаете ли за този случай?
- Не, но със сигурност има такива случаи. Многократно сме алармирали, че се появяват определени посредници, които стигат и до 50%, които искат от пострадалите. Работим с различни организации, в случая не можем да откажем да работим с адвокати, които се легитимират като представляващи близките.
Мария Николаева
Подобен случай се е разиграл и при друга тежка трагедия през 2009 г., при която застраховател отново е „Лев инс”. Само дни след катастрофата край местността Бакаджика, където загинаха 18 души, застрахователят е изпратил свой представител, който отново се явява като представител на сдружение: „Дойде в Ямбол, издири всички наследници на пострадали. Даде им да подпишат договори.
В тях пишеше, че дължат между 10 и 15% от всяко възнаграждение, което ще получат”, разкрива пред „Торнадо” адвокат Гочо Димов, който представлява близки на загиналите тогава. По думите им въпросният представител е дошъл в Ямбол заедно със служител на „Лев инс”: „Застрахователят им казал: „Ето, водим ви тук човек, който вместо вас да придвижи нещата, за да си получите по-бързо парите!” Само си представете тези хора дни след трагедията на кой свят са били и как са могли да осмислят какво им предлагат. Моите клиенти повече не видяха въпросния представител, освен че подписаха договор, по силата на който той си взе по 10-15% процента разказва още адвокат Димов.
Въпросът с обезщетението на близките на загиналите и пострадалите при катастрофата на магистрала „Тракия” все още остава неясен. Малко след трагедията от компанията, свързвана с Алексей Петров, разследван по делото „Октопод”, изтече, че няма да бъде призната експертизата на КАТ. Впоследствие се разрази скандал и от „Лев инс” изведнъж опровергаха това, като обявиха, че ще бъде изплатен пълният размер на обезщетението.
От „Ентуртранс” и „Лев инс” твърдят, че частният превозвач е имал сключена застраховка „Гражданска отговорност”. По закон, за да има такава, фирмата трябва да е с изрядна документация и да е действаща. В случая очевидно е допуснато нарушение, защото според търговските регистри „Ентуртранс” се води в неплатежоспособност от декември 2010 г. Застрахователната полица с номер 2231110374153 е издадена на 22 януари 2011 и важи до 21 януари 2012 г. Малко след като е сключена „Гражданска отговорност”, Бургаският окръжен съд излиза с решение фирмата да бъде обявена за неплатежоспособна. В мотивите се посочва, че „Ентуртранс” има дългове за около 3 млн. 500 хил. лева. Според шефовете на „Лев инс” обаче всичко около „Ентуртранс” е изрядно и няма причина за съмнения в легитимността на фирмата
Съмнения има и около размера на обезщетението. В началото от застрахователната компания обявиха, че сумата, която ще бъде отпусната, едва ли ще е максималната. Отново след разразил се скандал от „Лев инс” изведнъж смениха позицията си и казаха, че близките могат да получат общо до 5 млн. лева. Тези пари обаче ще бъдат дадени, ако се намери виновен, който да е причинил катастрофата.
Черна прокоба
Две години след жестоката катастрофа край Бакаджика трагедията има своето продължение. Нещастията за близките продължават. Най-тежка е съдбата на малките Ивелина и Димитър. Днес те са пълни сирачета. Захвърлени са в дом и за тях на практика няма кой да се грижи. На 20 юни т.г. умира и майка им – две години, след като баща им Иван Ганев е прегазен от автобуса. Мъжът умира пред очите на децата си. Той е с наследствена глухота и не е чул автобуса. Те се спасяват като по чудо. Майката на хлапетата има същия здравословен проблем, а Ивелина и Димитър го наследяват от родителите си.
След смъртта на бащата децата нямат средства, с които да се издържат. И техните интереси, както и на останалите наследници, са подведени от „посредника” на застрахователя.
Сумата, която получават като обезщетение, е минимална и не стига за нищо. Налага се лечение, но няма кой да им помогне. Накрая с това се наема екип на Би Ти Ви, който свързва леля на децата с шефа на ВМА - София ген. Стоян Тонев и той се съгласява да им бъде извършена скъпата операция. Малчуганите са с частичен слух, за да бъдат пълноценни, трябва да бъдат полагани непрекъснати грижи за тях, но просто няма кой да поеме тази отговорност. Парите от обезщетението свършват бързо и те са изпратени в детски дом в София. 7-годишната Ивелина и 5-годишното й братче така и не разбират, че и майка им е починала.
„Имаха дарителска сметка на името на бащата, но сега не знем кой дава пари за тях. Докараха трупа на майката в селото, за да я погребат. Вероятно баба им поема братчето и сестричето”, твърдят от кметството в село Безмер, откъдето са малките хлапета. На въпрос как може да им бъде помогнато, от там отговарят така: „Нямаме никаква представа, сигурно някой ще се погрижи!”
Шефът на „Лев инс” Стефан Софиянски: Няма да кажа какви пари ще дадем
- Как ще се процедира с обезщетенията за загиналите при катастрофата на магистрала „Тракия”?
- Беше взето решение на управителния съвет на компанията да се преведат авансови суми, тъй като са особено необходими на тежко пострадалите, включително се оказа, че има и лица, които не са здравно осигурени, и отделно на роднините на починалите също ще бъдат преведени авансови суми за погребения и други разходи. След това, когато се уточни броят на наследниците и каква е степента на уврежданията на пострадалите, вече ще се вземе решение за конкретиката около изплатените обезщетения, но с авансовите обезщетения започваме от днес.
- Какъв размер ще бъдат те?
- Не искам да ви кажа още, различни са, но става въпрос, че пълният размер няма как да бъде съобщен, без да се знае колко са роднините на загиналите.
- При случая с катастрофата край Бакаджика така ли процедирахте?
- Там процедирахме по същия начин и в рамките на два месеца изплатихме пълния размер. Там бяха страшно много наследници, а лимитът беше един милион.
- Близки разказаха, че при тях е дошъл заедно с вашия застрахователен агент и посредник, знаете ли за този случай?
- Не, но със сигурност има такива случаи. Многократно сме алармирали, че се появяват определени посредници, които стигат и до 50%, които искат от пострадалите. Работим с различни организации, в случая не можем да откажем да работим с адвокати, които се легитимират като представляващи близките.
Мария Николаева
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads