0|
4715
|12.12.2014
БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ
От 13 декември с нови етикети на храните
От 13 декември влизат в сила новите правила на ЕС за етикетите, приети от Еврокомисията през 2011 г. Ключовата информация за храните вече ще се отбелязва по-ясно, като се въвежда минимален размер на шрифта.
Изисква се и по-ясно представяне на алергените. Ще има конкретна информация за растителния произход на рафинираните масла и мазнини, трябва да има ясно указване и за “формовано месо” или “формована риба”.
Промените бяха одобрени от европейските институции през 2011 и имат за цел европейските потребители да получават по-ясна, подробна и разбираема информация за съдържанието на продуктите.
"Важната информация за хранителните продукти ще бъде по-ясно показана върху етикетите, за да помага на потребителите да правят информиран избор. Погрижили сме се и за това етикетирането да не представлява трудност за бизнеса", заяви европейският комисар за здравето и безопасността на храните Витенис Андриукайтис.
Ето и конкретните промени:
- минимален размер на шрифта за важната информация;
- по-точна информация за алергените в храните (соя, ядки, глутен, лактоза);
- задължително изписване на произхода на прясното свинско, овче, козе и пилешко месо;
- ясно посочване кои продукти са размразени.
Същите изисквания се въвеждат и за онлайн магазините. Хранителната индустрия имаше три години, за да се подготви за новите изисквания. Новата европейска регулация позволява продажба на продуктите със старите етикети до изчерпване на количествата.
Промените бяха одобрени от европейските институции през 2011 и имат за цел европейските потребители да получават по-ясна, подробна и разбираема информация за съдържанието на продуктите.
"Важната информация за хранителните продукти ще бъде по-ясно показана върху етикетите, за да помага на потребителите да правят информиран избор. Погрижили сме се и за това етикетирането да не представлява трудност за бизнеса", заяви европейският комисар за здравето и безопасността на храните Витенис Андриукайтис.
Ето и конкретните промени:
- минимален размер на шрифта за важната информация;
- по-точна информация за алергените в храните (соя, ядки, глутен, лактоза);
- задължително изписване на произхода на прясното свинско, овче, козе и пилешко месо;
- ясно посочване кои продукти са размразени.
Същите изисквания се въвеждат и за онлайн магазините. Хранителната индустрия имаше три години, за да се подготви за новите изисквания. Новата европейска регулация позволява продажба на продуктите със старите етикети до изчерпване на количествата.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads