1|
5941
|18.05.2009
БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ
58 наематели от "Мол Варна" на тридневна стачка от днес
58 от общо над 120 наематели в "Мол Варна" затварят своите обекти от 18 до 20 май 2009 г. Магазините и заведенията няма да работят в знак на протест и в първите три дни на всяка следваща седмица, тъй като исканията им за предоговаряне на условията със собствениците на "Мол Варна" - "Милър Дивелъпмънтс", не са удовлетворени.
Протестните действия се подкрепят от Българската ритейл асоциация (БРА).
Реално управление на "Мол Варна", както и информация за това как се привличат нови клиенти - липсват, се казва в подписката на обединените наематели. Все още не са доведени до край преговорите с отделни наематели, независимо че индивидуалните срещи продължиха много по-дълго от предварително договорените срокове. Някои от наемателите все пак получиха предложение за сопразумение, в което от тях се иска да приемат нови точки, условията в които са дори по-заробващи и с повече санкции от предишните. Наемодателят например може по всяко време да прекрати договора без неустойки и без причина, а наемателят - не. Той не може да протестира организирано; може да бъде глобяван практически за всичко, минималните предложени отстъпки в наема се обезсилват за щяло и нещяло със задна дата, наемателите се задължават да плащат присъщи на наемодателя задължения, като данък сгради, такса смет и т.н.
"Новите условия не само съществено се различават от очакваните и договорените, но и са още по-рестриктивни", споделят наемателите. "Принуждават ни да приемем промени, изцяло в наш ущърб. По-важното обаче е, че невъзможността да се проведе разумен диалог със собственика на един търговски обект се налага като тенденция не само във Варна, но и в страната", допълват оттам.
През март 2009 г. "Милър Дивелъпмънтс" и наемателите се разбраха, че условията за бизнес в България се влошават и че наемодателят ще преосмисли наемите, като проведе индивидуални срещи с всеки в периода от 23 март до 17 април и предложи временна финансова помощ. Двете страни се съгласиха, че не бива да се допуска напускането на повече магазини и че спешно трябва да се запълнят освободените търговски площи. Всяка фирма би трябвало да има право да си тръгне от търговския комплекс без да й бъдат налагани огромни неустойки и без да бъде съдебно преследвана. За съжаление, всичко това остана само добро, но неизпълнено намерение.
От февруари 2009 г. досега "Мол Варна" са напуснали повече от десет наемателя, като се очаква техният брой да расте. Нови наематели до този момент няма. Ако не се стигне до приемане на разумни и за двете страни условия, и други магазини ще фалират. Загубите от обектите в "Мол Варна" биха могли да доведат дори до фалити на много фирми, а повече от 500 служители и работници от магазините им там да останат без работа в близките месеци", заключават наемателите.
Реално управление на "Мол Варна", както и информация за това как се привличат нови клиенти - липсват, се казва в подписката на обединените наематели. Все още не са доведени до край преговорите с отделни наематели, независимо че индивидуалните срещи продължиха много по-дълго от предварително договорените срокове. Някои от наемателите все пак получиха предложение за сопразумение, в което от тях се иска да приемат нови точки, условията в които са дори по-заробващи и с повече санкции от предишните. Наемодателят например може по всяко време да прекрати договора без неустойки и без причина, а наемателят - не. Той не може да протестира организирано; може да бъде глобяван практически за всичко, минималните предложени отстъпки в наема се обезсилват за щяло и нещяло със задна дата, наемателите се задължават да плащат присъщи на наемодателя задължения, като данък сгради, такса смет и т.н.
"Новите условия не само съществено се различават от очакваните и договорените, но и са още по-рестриктивни", споделят наемателите. "Принуждават ни да приемем промени, изцяло в наш ущърб. По-важното обаче е, че невъзможността да се проведе разумен диалог със собственика на един търговски обект се налага като тенденция не само във Варна, но и в страната", допълват оттам.
През март 2009 г. "Милър Дивелъпмънтс" и наемателите се разбраха, че условията за бизнес в България се влошават и че наемодателят ще преосмисли наемите, като проведе индивидуални срещи с всеки в периода от 23 март до 17 април и предложи временна финансова помощ. Двете страни се съгласиха, че не бива да се допуска напускането на повече магазини и че спешно трябва да се запълнят освободените търговски площи. Всяка фирма би трябвало да има право да си тръгне от търговския комплекс без да й бъдат налагани огромни неустойки и без да бъде съдебно преследвана. За съжаление, всичко това остана само добро, но неизпълнено намерение.
От февруари 2009 г. досега "Мол Варна" са напуснали повече от десет наемателя, като се очаква техният брой да расте. Нови наематели до този момент няма. Ако не се стигне до приемане на разумни и за двете страни условия, и други магазини ще фалират. Загубите от обектите в "Мол Варна" биха могли да доведат дори до фалити на много фирми, а повече от 500 служители и работници от магазините им там да останат без работа в близките месеци", заключават наемателите.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads