Реклама / Ads
1| 7770 |19.11.2007 БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ

"Аутлети" по български завладяват пазара

.
Цените обаче са доста височки, разнообразието- скромно. Размери почти няма, а колекциите са повече от стари. Интересен е фактът, че у нас вече има „аутлети" на марки, които все още нямат традиционен магазин.
 

Наред с треската за молове, у нас започнаха да се появяват и т.нар. outlet stores. Това са магазини,  в които се продава стока от минали колекции на по-ниски цени, така наречените преоценени стоки. В САЩ и в страни като Англия, Германия, Италия тези магазини намират доста почитатели. Тъй като вместо да купуват некачествени евтини дрехи или такива втора ръка, хората се обличат на ниски цени, но с маркова конфекция. Това, което може да се види там, са по-стари модели, но в разнообразни цветове и размери, което ги прави желани от по-голям кръг хора. У нас обаче нещата не стоят точно така. Българските „аутлети" макар и все още малко на брой, вече имат присъствие на пазара. Различното обаче тук е доста скромният асортимент, липсата на повечето размери и най-важното - не особено ниските цени. А да не забравяме и нелюбезният персонал като черешката на тортата (което разбира се е недостатък не само на „аутлетите"). В тукашните „аутлети" е пълно със стока, която май доста е преседяла по витрините и съвсем не изглежда да е от миналия сезон, а от миналите два, три.  Моделите често са непрактични. В купчините с дрехи или по витрините с мъка се намират по един-два размера.

Има, разбира се, и полезни неща, но ако си поставите за цел да си купите яке ,например, трудно ще намерите това, което търсите. По скоро тези магазини са удачни ако си харесате нещо на момента.

Някои от „аутлетите" у нас не са собственост на компаниите, производители на дадената марка, което не гарантира със сигурност, че дрехите са качествени и маркови. Интересен е фактът, че у нас вече има „аутлети" на марки, които все още нямат магазин. Явно те не са сигурни дали ще продават новите си колекции у нас и за това пращат насам само преоценените. Друг много сериозен недостатък на магазините от този тип са цените. В българските "аутлети"  дрехите на по-луксозни марки остават все така скъпи, дори да са били модерни преди пет сезона.

000_3307.jpg  снимки Вяра Йовева

Независимо, че се води „аутлет", цените на някои стоки не се различават от пазарните цени в другите магазини. Това прави станалите вече традиция и у нас сезонни намаления по-привлекателни за масата от хората. Въпреки това инвазията на „аутлетите" продължава. В столицата вече се нароиха редица такива магазини. Сред тях са „Z outlet", който се намира на бул. България, Adidas Outlet  - на околовръстното шосе, Rila Stile и младежката линия Battibaleno. Такъв магазин има и на бул. Витоша към Южния парк. Дори и в мола в кв. "Гео Милев" вече има outlet. Наскоро откриха и търговски център в ж.к. Младост, който е съставен само от такива магазини. Въпреки това компаниите трябва да имат предвид,  че тези, които са влезли в магазина им, търсят хем качество, хем добра цена. В другия случай щяха да са в магазините без отстъпка. Даниела Георгиева

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 6376 |19.11.2007 Треска за "аутлети" подгони българина . 1| 5174 |14.11.2007 Европа изисква по-добра подготовка за българските ловджии . 0| 5314 |13.11.2007 Инвестиори се обръщат към пазара на имоти на Балканите . 1| 5809 |12.11.2007 Избираме българските символи

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
Реклама / Ads