Българин създаде приложение за управление на коли
След повече от 10 години зад Океана, Тодор Калайджиев се връща в България, за да продължи започнатото там. „Реших да съчетая страстта си към мобилните приложения и страстта си към автомобилите и да видя дали може да се направи нещо, което да помогне на обикновените хора”, обясни той пред НТ
Именно две страсти и една цел – да бъде полезен на хората - връщат Тодор Калайджиев в България. Преди три години решава да се раздели с живота в Америка. Но не за да спре, а за да продължи напред. И основава своя компания, която го нарежда сред най-успелите млади българи. Пътят до върха за него минава през Google.
„Придобих доста опит с мобилни приложения и видях как се изгражда един продукт от нула до пускане към краен потребител. От там ми дойде и опитът и страстта към мобилните приложения”, разказа Тодор. Тази любов Тодор съчетава с другата си голяма страст в живота – автомобилите. И прави приложение, с което спестява време и пари на хиляди шофьори.
„В началото започна като мой личен експеримент. Исках да видя какво може да се направи с един автомобил и тогава видях, че има такава ниша на пазара – не съществува такъв продукт, който да улеснява електронния достъп до автомобила до ниво, което може да го ползва един непрофесионалист”, обясни Тодор.
За да реализира своята американска мечта в България Тодор загърбва 7 години работа в два от най-големите IT-гиганти. „Това, което виждате по филмите за Google е вярно. Те много глезят служителите си и най-вече програмистите. Атмосферата там е много приятелска. Направено е така, че с кеф да ходиш на работа и с кеф да искаш да останеш максимално време”, разказа Тодор.
Въпреки това прави крачка „кръгом” - за да започне нещо собствено, на своя земя. Без притеснение, че това ще го върне назад. В замяна не иска повече от това държавата да не му пречи. И оптимистично започва да пресмята предимства от крачката „кръгом”.
„Тук е много по-лесно да се започне един бизнес от гледна точка на ресурси – специално за софтуерен бизнес”, убеден е Тодор. Първоначално той започва да работи сам, след което фирмата се разраства, но сега той трябва да се справи с основния препъни камък – да намери добре подготвени кадри и да пребори конкуренцията, която вече се опитва да навакса постигнатото от екипа му.
Младата компания вече има над 30 000 потребители, а приложението, което прави, помага на шофьорите да използват максимално функциите на автомобила си.
Моля, подкрепете ни.