Реклама / Ads
14| 9579 |27.02.2008 БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ

Борда по туризъм и Сдружението на общините ще си сътрудничат

.
Кампанията “Пари за туризъм 2008-2013 г.” има за цел да фокусира средствата за туризъм, на които общините са бенефициенти по четирите оперативни програми– “Регионално развитие”, “Екология”, “Земеделие” и “Конкурентоспособност и туризъм”.

Това каза Поли Карастоянова, изпълнителен директор на Националния борд по туризъм при подписването на споразумение за сътрудничество между НСОРБ, Националния борд по туризъм, в. “Пари” и Банка ДСК.

В рамките на тази кампания ще бъдат организирани четири национални конференции в “Шератон”. Тяхната цел е да бъдат представени възможностите на общините за кандидатстване по четирите оперативни програми.
Поли Карастоянова изтъкна, че в Оперативната програма “Регионално развитие” са заделени 215 млн. евро за туризъм. Една част от тях са свързани с изграждането на прилежаща инфраструктура към туристическите обекти. 75 млн. евро от тези пари се предвиждат за реклама и брандинг на туристически продукти. По Оперативна програма “Земеделие”, насочена изцяло към вътрешността на страната, могат да бъдат изградени семейни хотели, които са до 20 места леглова база, както и да се реновира мрежата от хижи, която принадлежи на Българския туристически съюз. Карастоянова твърди, че българският туризъм генерира 2,8 млрд. евро приходи в бюджета. По думите й туризмът иска 1,5 % от тези пари като реинвестиция в реклама на България. “Това е правилно, за всяка дестинация се отделя по 1,5 % от общия приход за нейната реклама”, изтъкна Карастоянова. Според нея липсва стратегия за развитието на туризма, която да е финансово обезпечена, а би могло да се предвиждат например различни стимули като данъчни облекчения за работодателите, които предоставят възможност за възстановителни процедури на работниците и ред други възможности.

img_9311.jpg
 снимки Вяра Йовева

Красимир Мирев, председател на НСОРБ, посочи, че голям брой общини са определили за основен приоритет развитието на туризма. По думите му партньорството между отделните общини се оказало нелека задача. Друг проблем е липсата на физически капацитет. Мирев визира движението на кадри от периферията на страната към центъра и в много редки случаи – обратното. Той отбеляза, че в момента са открити няколко мерки по оперативните програми и общините трябва да имат готовност да платят стойността на проектите си. Мирев каза още, че в България много по-лесно биха вървели проектите, ако имаше региони, каквито са определени примерно в европейските страни. Така един регион обхваща няколко области и около 15-20 общини. По този начин се постига много по-голяма ефективност на реализирания проект.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 6057 |25.02.2008 Велико Търново се включва в проект за устойчив градски туризъм . 0| 5478 |22.02.2008 София e най-изгодният град за бизнестуризъм . 1| 6204 |17.02.2008 Красимир Гергов оглави Националния борд по туризъм . 2| 5305 |11.01.2008 Конгресният туризъм - труден, но сладък бизнес

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
Реклама / Ads