6|
6489
|26.01.2011
БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ
Европарите не са състезание, а средства за реформи
Европейските пари не са състезание, в което нашата цел е да изпреварим някой друг и да се похвалим, че сме една позиция нагоре. Те са, за да се правят реформи - от пътища до социалната сфера.
Това заяви министър Томислав Дончев, който представи пред депутати в парламента Годишен доклад за усвояването на средствата от ЕС в Република България за 2010 година.
По думите му голяма част от констатациите и препоръките в доклада са навременни и смислени и не са нови за него. "Ще ми се да имаме едно префокусиране, цифрите са важни и не ги подминаваме, но трябва да почнем да мислим не само за това "колко", а по-често да разсъждаваме върху въпросите "какво и къде", посочи министърът.
"Казвам това заради преките си впечатления от посещения в няколко социални институции, финансирани с евросредства", допълни той. Според него това, че са похарчени едни средства все още не означава, че е произведен добър и положителен ефект. Всички колективно понякога изпадаме в една илюзия, че това е сепаративна, отделна дейност на държавата, където ако имаме проблем той е с европейските пари, смята Дончев.
"Голямо заблуждение! Факт е, че ако сравните разходите за инвестиции с европейски средства и цифрите за това в републиканския бюджет, ще видите, че отношението за 2010 година е 1:1", каза той. Дори в момента по-голямата част от инвестиционната програма в общините се прави с европейски пари, категоричен е той.
Томислав Дончев приветства фокусирането върху смислените проблеми и даде за пример Закона за обществените поръчки и промените в него, както и подхода да се мисли в по-широки мащаби. За контрола над евросредствата той заяви, че в България системата вече е ефективна, въпросът е тя да стане по-човешка. Накрая призова да се намери решение как да се управляват последиците от финансовите корекции и съобщи, че вече има смесена група с участието на представители на сдружението на общините у нас, с които ще работят в тази сфера.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads