Реклама / Ads
0| 5146 |28.10.2009 БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ

Финализират 10 проекта по ФАР през 2010

.
Строително-монтажни работи по 10 проекта на ФАР, свързани главно с опазване живота и здравето на хората, предстоят да бъдат финализирани.
 

Правителството разреши проектите да бъдат финансирани от агенция „Пътна инфраструктура" чрез бюджета на Министерството на регионалното развитие и благоустройството, като средствата от държавния бюджет са до 40 825 139,94 лева. Това обясниха от пресцентъра на кабинета "Борисов"

Със същото решение правителството оттегля от финансиране със средства от програма ФАР проекти, на които бенефициент е агенция „Пътна инфраструктура". Това са 18 договора по 10 пътни проекти от Финансови меморандуми/споразумения 2001 - 2005 година. Общата им стойност е 93 989 144,66 евро, от които 50 819 605,41 евро са финансирани по ФАР.

Проектите са:
- рехабилитация на пътя Симитли-Разлог и на Разлог-Банско-Гоце Делчев-Садово,
- изграждане на втората тунелна тръба на път Е79 (околовръстен път на Дупница),
- построяването на подходен път до ГКПП Рудозем между България и Гърция и на пътя Малко Търново - ГКПП с Турция,
- изграждане на път от Ново село до автомагистрала „Марица",
- рехабилитация на пътя Плевен-Никопол и на Соколовци-Смолян-Средногорци,
- за повишаване безопасността на движение по Е79 Дупница-Кулата,
- рехабилитация на пътя Монтана-Лом.

При тези проекти са регистрирани системни слабости в целия цикъл от управлението им:
- на етап подготовка - при проектиране, извършване на отчуждения, съгласуване на техническите проекти и издаване на строителни разрешителни;
- при провеждане на тръжните процедури за избор на изпълнител, включително сключването на договори на стойност значително надвишаващи наличния бюджет;
- при изпълнението им - когато са завишавани количествата строително-монтажни работи чрез промени в техническите проекти от страна на агенция „Пътна инфраструктура", което от своя страна води до чувствително нарастване на крайната цена на договора.

Друга слабост е липсата на документация или документи, чието състояние не позволява да бъдат използвани за осигуряване на одитна пътека, което е в разрез с принципите за добро финансово управление.

След оттеглянето им от финансиране по ФАР, цялостното управление, изпълнение и контрол, включително плащането по отделни договори, ще се осъществява от агенция „Пътна инфраструктура" в качеството й на възложител и договарящ орган.
Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 5383 |30.09.2009 В проекта Белене държатавата трябва да бъде защитена . 1| 5916 |02.09.2009 Кабинетът размрази проекта Горна Арда . 1| 5144 |31.08.2009 Размразяват проекта Белене? . 0| 9441 |25.06.2009 Тръгва проекта „Супер Бургас”

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads