ЕК ни глобява със 160 хил. лв. за туристическото лого
Поръчката за изработване на туристически бранд България бе спечелена през януари 2013 г. от "Обединение за бранд България". Цената бе 1,6 млн. лв. с ДДС. Финансирането е от Оперативна програма "Регионално развитие".
Консорциумът създаде лого, в което има слънце, море, чадър, но то не бе харесано от обществеността и от Съюза на българските художници и така и не задейства. Други пък видяха в логото прилика с това на Киргизстан.
Експертите от Министерството на регионалното развитие са направили одит на проекта и са предложили първоначално 5% финансова корекция.
След одита на Европейската комисия обаче поисканата от техните специалисти финансова санкция е станала 10% от стойността на проекта.
Сумата трябва да бъде платена от Министерство на икономиката, енергетиката и туризма, което е организирало търга. Сега обаче, след разделянето на ведомството на три, вероятно санкцията ще бъде прехвърлена към Министерство на туризма.
След скандала с новото лого и досега на всички международни туристически борси, на брошурите на туроператорите и на билбордовете, с които участва България по света, е старото жълто-оранжево лого с розата.
Моля, подкрепете ни.