Реклама / Ads
1| 6559 |29.04.2010 БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ

GSM-оператори бойкотират клиенти с "махленски номера"

.
Мобилните оператори по една или друга причина бойкотират преносимостта на номерата. Това каза в ефира на БНТ Веселин Божков, председател на Комисията за регулиране на съобщенията (КРС).
 

По думите му процедурата по преносимост на номерата е започнала нормално. Досега са пренесени над 50 000 мобилни номера и около 15 000 географски. Ако за последното шестмесечие на 2009 година жалбите са 117, то само за първото тримесечие на тази година те са нараснали три пъти, което показва някаква тенденциозност в поведението на мобилните оператори, коментира Божков.

Според него се прилагат "махленски номера" от операторите за запазването на абонатите на всяка цена, което според Божков "не е европейски подход и лоялна конкуренция". Най-честите нарушения са отказ от приемане на заявления за преносимост на номерата, което според Божков е забранено.

Операторите обяснявали на абонатите, че нямали техническа възможност. "В рамките на 30 дни за един оператор е позволено само един ден да се позове на това, че технически е невъзможно за осъществяване на преносимост. И то забележете, те задължително трябва да уведомят другите оператори. Само че се получава друго – отиваш ти в търговски център за обслужване на даден оператор и от там казват, че днес имат проблеми и не може. Вторият момент – "обърнете се към лицето хикс или към управителя", който точно в този момент го няма в този център. Когато става дума за корпоративни клиенти - "обърнете се към вашия търговски агент". Това са абсолютно забранени практики", обясни Божков.

Той бе категоричен, че нито един оператор няма право да отказва да приеме заявление за преносимост на номера, защото това е едно от най-грубите нарушения. Ако има такъв отказ, Божков препоръчва на потребителите моментално да уведомят КСР.

Заради подобни проблеми, регулаторът е провел три срещи с представители на мобилните оператори у нас. "Изключително остро поставихме проблема пред операторите и за съжаление надявам се нелицемерно, те поеха ангажимент този път, че няма да правят нарушения и да се откажат от тези нелоялни форми на конкуренция", каза председателят на КРС.

Освен това е забранено на операторите да се опитват да задържат на всяка цена клиентите си с предложения за смяна на тарифния план, когато те вече искат да сменят оператора си, поясни още Божков.
Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 5588 |23.02.2010 НАП лоялна към клиентите си, пише им имейли . 4| 5216 |21.10.2009 Погват банки, рекетирали клиенти . 0| 5918 |10.09.2009 Застрахователи печелят клиенти с промоции и отстъпки . 2| 7817 |26.05.2009 Рентиерите по морето закъсват за клиенти

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads