0|
6057
|15.06.2007
БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ
Хотелите длъжни да посрещат VIP клиенти с картичка от управителя, цветя и вино
След дълго забавяне Наредбата за категоризация на хотелите най-после
влезе в сила. В отменената наредба имаше изисквания към самото строителство на
сградите за луксозните хотели, на които българските не отговаряха и
зачестили проверки на Държавната агенция по туризъм заплашваха хотелите
от лишаване на категориите им.
Новата наредба премахва някои
несъвършенства и остарели ненужни изисквания, които затрудняваха
хотелиерите, съобщава "Инфотуризъм".
Едно от изискванията – за височина на козирката/което касае „Хилтън” например/ е отменено. Отпаднало е и искането за 6 самостоятелни входа на градските хотели с 4 и 5 звезди, остава изискването за 3.За първи път с новата наредба се въвеждат дефиниции и изисквания за бизнес и спа хотели. При двузвездните хотели вече става задължително багажът на гостите да се поема от пиколо, който трябва да изчака госта да се регистрира и да го придружи до стаята му. За ВИП клиентите пък трябва да има поздравителна картичка от управителя, фруктиера с плодове, свежи цветя и вино. Обектите с 3 звезди пък трябва да разполагат с щандове за стоки и сувенири, както и с минибар.
Заличени са изисквания , които в самия Закон за туризма или на друга нормативна уредба където друг е контролиращият орган. Например за устройства, свързани с пожарогасителната инсталация.или за наличието на стълба за евакуация.Те няма да са част от нашата Наредба и част от определянето на категорията.
Голям проблем при определянето на категория беше изискването местата за паркинг да съответстват на леглата в хотела.Сега просто се отбелязва че трябва да има места за паркиране и гариране.
По принцип категоризацията от един вид се явява задължителна, а от друга страна доброволна, обясни Мария Иванова от ДАТ. Ако съответното лице поиска заведението му да е 2 звезди и отговаря на 3 , му даваме това, което той е поискал. В другия вариант – ако той отговаря на 2 звезди, но е поискал 3 , тогава Комисията може да му определи по-ниската. Но да се даде по-висока оценка без лицето да го желае, законът не го допуска. От друга страна звездите не са обвързани с цените и има места, с ниска категория, но предлагат доста висок лукс, а и цени. Но в областта на ценообразуването не може да има регулиране.
Наредбата допуска и различна категоризация за хотел и неговото заведение. Разликата може да бъде една звезда в посока нагоре и надолу.При хотел 3 звезди, заведението може да е 4 или 2.Защото не винаги двете заведения се покриват като стандарти, особено където различни лица управляват заведението и хотела.
Категоризацията на хотелите е безсрочна, но ще има много силен последващ контрол, обясни Мария Иванова. С изменения в Закона за туризма сме предвидили възможност на всеки 3 години категоризиращият орган да прави проверка за цялостно съответствие.За да не се стига до фрапантни случаи, в които цялата мебелировка и оборудване са неподменени, безкрайно остаряли, а действащата Наредба не отчита и този момент. Много е трудно да се разпишат норми за това как трябва да изглеждат обстановката, мебелите. А някак си е обидно да разпишеш текст, че всеки е длъжен на 3 г. да ремонтира, коментира Иванова. Защото в зависимост от посещаемостта нуждата от този ремонт е различна И всеки уважаващ себе си хотелиер би трябвало сам да върви към високи стандарти и да не чака да го задължават нормативни актове.
Едно от изискванията – за височина на козирката/което касае „Хилтън” например/ е отменено. Отпаднало е и искането за 6 самостоятелни входа на градските хотели с 4 и 5 звезди, остава изискването за 3.За първи път с новата наредба се въвеждат дефиниции и изисквания за бизнес и спа хотели. При двузвездните хотели вече става задължително багажът на гостите да се поема от пиколо, който трябва да изчака госта да се регистрира и да го придружи до стаята му. За ВИП клиентите пък трябва да има поздравителна картичка от управителя, фруктиера с плодове, свежи цветя и вино. Обектите с 3 звезди пък трябва да разполагат с щандове за стоки и сувенири, както и с минибар.
Заличени са изисквания , които в самия Закон за туризма или на друга нормативна уредба където друг е контролиращият орган. Например за устройства, свързани с пожарогасителната инсталация.или за наличието на стълба за евакуация.Те няма да са част от нашата Наредба и част от определянето на категорията.
Голям проблем при определянето на категория беше изискването местата за паркинг да съответстват на леглата в хотела.Сега просто се отбелязва че трябва да има места за паркиране и гариране.
По принцип категоризацията от един вид се явява задължителна, а от друга страна доброволна, обясни Мария Иванова от ДАТ. Ако съответното лице поиска заведението му да е 2 звезди и отговаря на 3 , му даваме това, което той е поискал. В другия вариант – ако той отговаря на 2 звезди, но е поискал 3 , тогава Комисията може да му определи по-ниската. Но да се даде по-висока оценка без лицето да го желае, законът не го допуска. От друга страна звездите не са обвързани с цените и има места, с ниска категория, но предлагат доста висок лукс, а и цени. Но в областта на ценообразуването не може да има регулиране.
Наредбата допуска и различна категоризация за хотел и неговото заведение. Разликата може да бъде една звезда в посока нагоре и надолу.При хотел 3 звезди, заведението може да е 4 или 2.Защото не винаги двете заведения се покриват като стандарти, особено където различни лица управляват заведението и хотела.
Категоризацията на хотелите е безсрочна, но ще има много силен последващ контрол, обясни Мария Иванова. С изменения в Закона за туризма сме предвидили възможност на всеки 3 години категоризиращият орган да прави проверка за цялостно съответствие.За да не се стига до фрапантни случаи, в които цялата мебелировка и оборудване са неподменени, безкрайно остаряли, а действащата Наредба не отчита и този момент. Много е трудно да се разпишат норми за това как трябва да изглеждат обстановката, мебелите. А някак си е обидно да разпишеш текст, че всеки е длъжен на 3 г. да ремонтира, коментира Иванова. Защото в зависимост от посещаемостта нуждата от този ремонт е различна И всеки уважаващ себе си хотелиер би трябвало сам да върви към високи стандарти и да не чака да го задължават нормативни актове.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads