Какво трябва да знаем за ангренажния ремък и как да го сменим?
За какво служи ангренажният ремък?
При синхронното движение на коляновия и разпределителния вал, клапаните и буталата работят в тандем. Това води до правилната работа на газоразпределителния механизъм. Той контролира подаването на гориво-въздушната смес и отделянето на изгорелите газове.
Скъсването на ангренажния ремък води до ремонти на целия агрегат и е по-добре да се следи и навреме да се смени самия консуматив.
Какви са симптомите за смяна на ангренажен ремък?
Съществуват някои индикации, които подсказват, че е необходима скорошна подмяна на ангренажния ремък. Това не е за пренебрегване и малко по-късно ще разберем защо. Сред ясно разграничаващите се симптоми са:
- поява на тракащи звуци от двигателя;
- наличие на течове на масло в близост до агрегата;
- отработените газове рязко се увеличават;
- работните обороти се повишават;
- трудности или пълна липса на стартиране на двигателя.
Визуалният преглед на състоянието също може да подскаже ако има износване и се налага смяна. В този случай, гумата е по-твърда от обикновено и е покрита с пукнатини. Появяват се стърчащи конци, липсват части или цели зъбци. Приблизителният пробег за смяна на консуматива е доста широк и варира между 40 000 и 120 000 километра. Препоръките са да се извършва на всеки 50 000 – 60 000 хил. км. При наличие на верига, времето за смяната може да е още по-голямо – на 150 хил. км.
Какво се случва, когато ангренажен ремък се скъса по време на шофиране?
При най-лошия сценарии, в който гуменият синхронизатор се скъса, клапаните спират да работят и остават в едно положение. Буталата ги удрят и се получава деформация и на двете. Така се стига до повреда на цилиндровия блок и дори на коляновия вал. В някои случаи буталата имат специални вдлъбнатини, които предотвратяват контакта с клапаните. Така щетите са сведени само до смяната на самия ангренаж.
Как се сменя ангренажен ремък?
С покупката на основния консуматив пристига още обтяжна ролка и водна помпа. За начало се сваля дясното колело и трябва да получите достъп до шайбата на коляновия вал. Капакът на ангренажа и самия колан на алтернатора се разхлабва и сваля. Белезите на коляновия вал и на маховика се поставят един срещу друг и се фиксира шайбата. Обтяжната ролка се разхлабва и се сваля зъбния консуматив. Помпата се сменя и се поставя новата обтяжна ролка.
Със слагането на новия колан е много важна проверката, дали белезите не са се разместили. Извършете опъване, чрез обтяжната ролка до степен, в която няма свободно увисване, но въртенето с два пръста е възможно. Монтира се шайбата на коляновия вал и се завърта на 360 градуса. Това е необходимо, за да се уверите, че белезите са правилно поставени и буталата няма да се удрят в отворените клапани. Ако всичко е наред, двигателят се пали и се проверява за липса на трептения в ангренажния ремък при работно състояние.
Поставят се всички свалени първоначално компоненти обратно по местата им и работата може да се счита за завършена. След като изминете 100-200 км, препоръките на специалистите са да проверите отново опъна на колана и ако е необходимо, леко го стегнете, за да се избегне превъртане.
Препоръките са за покупка на качествени и оригинални части от специализиран онлайн магазин, за да се избегне описания по-горе сценарии при скъсване. Употребата на подобни компоненти води до по-бавното износване и нужда от по-рядка смяна и ремонти.
Моля, подкрепете ни.