Реклама / Ads
0| 5052 |15.05.2008 БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ

Магистрала "Тракия" - поредната супа , която ще сърбат управляващите

.
Наред с редицата други издънки в милата ни родина, от вчера сме свидетели и на поредната негативна новина, която ще усети на гърба си всеки един от нас като тръгне пак към морето.
 
Това е именно пропадането на концесията за магистрала „Тракия”. След като премина през различни етапи на обсъждане и бяха изтъкнати редица "за" и "против" концесионния договор през годините, най-сетне се стигна до развръзка. А тя е именно, че ще строим „Тракия” сами, тъй като срокът, в който българо-португалският консорциум трябвало да внесе документ за финансирането на строежа на автомагистралата изтекъл вчера, но такъв документ досега нямало.

Решението да се отдаде на концесия автомагистрала „Тракия” е взето от предишното правителство на 16 декември 2004 г. Срокът на договора е 35 години и той се сключва с българо-португалския консорциум Автомагистрала „Тракия”. На пръв поглед всичко изглежда добре.

Съмнения, обаче се появяват от факта , че  концесионерът е избран без търг или конкурс. Появяватсе съмнения относно целесъобразността на правителственото решение за концесията на магистралата.  Има обвинения, че дострояването на магистралата излиза много скъпо. ЕК пък възразява срещу факта, че България нарушава с договора зца концесия една от евродирективите. Заведено е дори и дело във връзка с начина, по който е избран концесионера.

На 25 март тази година министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов казва , че държавата ще прекрати договора, ако до 13 май концесионерът не осигури необходимите средства за изграждане на отсечкото Стара Загора - Карнобат. 

И така докато се стигна до днес 15 май.

Причини за провала много. Криза на финасовите пазари, скандали около фонд "Републиканска пътна инфраструктура", противоречия с българската страна и т.н. и т.н. 

Лошото е обаче, че пропиляха последните няколко години, в които се разиграваха най-различни сценарий и политическите сили се плюеха взаимно за това кой крив и кой прав и в крайна сметка всичко се срина.

И всичко това отново ще бъде за сметка на обикновенния данъкоплатец.

Държавата тепърва ще търси фирми (около чийто избор отново вероятно ще има неясноти и скандали) и финансиране за довършването на до болка разнищваната магистрала.

И докато всичко това се случва всички ние и бизнеса ще продължаваме да страдаме от неразбориите в дейността на правителството и управлението. Защото докато течаха безмислените сканадли и спорове междувременно цените на финансовия ресурс,  работната ръка , както и тези на материалите , необходими за проекта достигнаха до нови драстично по високи нива.

И всичко това ще бъде за сметка само и единствено на нас.

 

Даниела Георгиева 

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 5| 5255 |15.05.2008 Магистрала "Тракия" - горчивата попара, която всички ще сърбаме . 0| 5162 |15.05.2008 Цените у нас спадали, били сме втори по бизнес-климат в ЕС . 9| 5477 |15.05.2008 Цените у нас спадали, били сме втори по бизнес-климат в ЕС . 0| 5993 |15.05.2008 Гагаузов: Концесия за "Тракия" няма да има, ако не се случи нещо изключително

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
НАЙ-ЧЕТЕНИ
Реклама / Ads