Магистрала "Тракия" - поредната супа , която ще сърбат управляващите
Решението да се отдаде на концесия автомагистрала „Тракия” е взето от предишното правителство на 16 декември 2004 г. Срокът на договора е 35 години и той се сключва с българо-португалския консорциум Автомагистрала „Тракия”. На пръв поглед всичко изглежда добре.
Съмнения, обаче се появяват от факта , че концесионерът е избран без търг или конкурс. Появяватсе съмнения относно целесъобразността на правителственото решение за концесията на магистралата. Има обвинения, че дострояването на магистралата излиза много скъпо. ЕК пък възразява срещу факта, че България нарушава с договора зца концесия една от евродирективите. Заведено е дори и дело във връзка с начина, по който е избран концесионера.
На 25 март тази година министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов казва , че държавата ще прекрати договора, ако до 13 май концесионерът не осигури необходимите средства за изграждане на отсечкото Стара Загора - Карнобат.
И така докато се стигна до днес 15 май.
Причини за провала много. Криза на финасовите пазари, скандали около фонд "Републиканска пътна инфраструктура", противоречия с българската страна и т.н. и т.н.
Лошото е обаче, че пропиляха последните няколко години, в които се разиграваха най-различни сценарий и политическите сили се плюеха взаимно за това кой крив и кой прав и в крайна сметка всичко се срина.
И всичко това отново ще бъде за сметка на обикновенния данъкоплатец.
Държавата тепърва ще търси фирми (около чийто избор отново вероятно ще има неясноти и скандали) и финансиране за довършването на до болка разнищваната магистрала.
И докато всичко това се случва всички ние и бизнеса ще продължаваме да страдаме от неразбориите в дейността на правителството и управлението. Защото докато течаха безмислените сканадли и спорове междувременно цените на финансовия ресурс, работната ръка , както и тези на материалите , необходими за проекта достигнаха до нови драстично по високи нива.
И всичко това ще бъде за сметка само и единствено на нас.
Даниела Георгиева
Моля, подкрепете ни.