Реклама / Ads
0| 5485 |14.04.2008 БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ

Националната статистика отчете инфлация от 14,2 на сто за година

.
Средното относително нарастване на потребителските цени до март 2008 г. от декември 2007 г. е 3,4%, съобщиха от Националния статистически институт.
 

За сравнение през февруари бе отчетена инфлация на годишна база от 13,2 на сто.

Индексът на потребителските цени за март 2008 г. спрямо февруари е 100,8%, т.е. инфлацията е 0,8%.

Инфлацията за периода януари - март 2008 г. спрямо същия период на миналата година е 13,3%.

През март спрямо февруари по потребителски групи са поскъпнали цените на хранителните продукти и безалкохолни напитки (с 1,0%), алкохолните напитки и тютюневи изделия (с 2,3%), облеклото и обувките (с 1,4%), жилищата (наеми, текущ ремонт и поддържане), вода, електроенергия, газ и други горива (с 0,2%), жилищното обзавеждане, домакински уреди и принадлежности, и обичайно поддържане на дома (с 0,7%), транспорта (с 1,2%), ресторантите и хотели (с 1,5%).

Спад се отчита при цените на съобщенията (с 0,4%), здравеопазването (с 0,2%), свободното време, развлечение и културен отдих (с 1,0%). В образованието цените остават на равнището от миналия месец.

xrani_1.jpg

През месеца са се увеличили цените на следните хранителни продукти: ориз – с 2,0%, брашно – с 0,9%, хляб – с 1,1%, макаронени изделия – с 1,4%, сладкарски изделия – с 2,7%, птиче месо – с 2,7%, малотрайни и трайни колбаси съответно с 0,5 и 1,1%, риба и рибни продукти – с 0,4%, пресни млека – с 1,2%, яйца – с 1,8%, кашкавал – с 0,5%, млечни масла – с 0,8%, маргарин – с 7,0%, растителни масла – с 4,8%, пресни и замразени плодове – с 8,8%, зеле – с 14,1%, пипер – с 15,6%, моркови – с 6,5%, зрял боб – с 6,1%, леща – с 5,6%, захарни изделия (нешоколадови) – с 3,4%, хомогенизирани бебешки, детски и диетични храни – с 1,1%, плодови и зеленчукови сокове и нектари – с 0,9%, минерални води – с 1,0%, алкохолни напитки – с 1,2%. През месеца по-скъпо са се продавали и тютюневите изделия – с 2,7%.

xrana.jpg

Намалели са цените на свинското месо – с 0,3%, сиренето – с 0,1%, гъбите – с 0,2%, захарта – с 0,6%, доматите – с 8,1%, краставици – с 11,6%, зрял лук – с 2,8%, зелен лук, чесън и праз – с 12,2%, листни зеленчуци и репички – с 12,9%, картофи и картофени продукти – с 6,2%, газирани напитки – с 5,3%.

В групите на нехранителните стоки и услугите през март са се увеличили цените на мъжките костюми – с 2,9%, дамски поли, сака и панталони – с 2,5%, бебешко бельо и чорапи – с 2,1%, обувки – общо – с 2,4%, услуги за текущ ремонт и поддържане на жилище – с 1,3%, водоснабдяване – с 0,5%, услуги за пречистване на водата – с 2,1%, течни горива за битови нужди – с 5,5%, предмети за обзавеждане и украса – с 2,0%, домакински стоки за краткотрайна употреба – с 1,3%, поддръжка и ремонт на ЛТС – с 1,0%, автомобилен бензин А95Н – 1,3%, автомобилен бензин А98Н – с 1,4%, дизелово гориво – с 5,7%, пътнически таксита – с 1,1%, автобусен междуселищен транспорт – с 0,9%, вътрешноселищен обществен транспорт – с 3,2%, моторни и смазочни масла за ЛТС – с 1,4%, наеми за жилища – с 1,4%, продукти за лична хигиена – с 1,2%, услуги в ресторанти, кафенета и други – с 1,4%, социални услуги – с 4,3%, разходи за граждански и религиозни обичаи – с 1,8%, съдебни и адвокатски услуги – с 48,3%.

Намаление е регистрирано при бебешкото връхно горно облекло – с 1,0%, газообразни горива за битови нужди – 2,2%, климатични инсталации – с 1,2%, газ пропан бутан за ЛТС – с 1,0%, телефонни и телефаксни услуги за фиксиран телефонен пост – с 1,0%, комплексни услуги за почивка и туристически пътувания – с 3,4%.

Хармонизираният индекс на потребителските цени (ХИПЦ) за март 2008 г. спрямо февруари е 100,9%, т.е. инфлацията е 0,9%. Средното относително нарастване на потребителските цени от началото на годината (март 2008 г. спрямо декември 2007 г.) е 3,5%, а за март 2008 г. при база март 2007 г. е 13,2%.

Според ХИПЦ през март спрямо февруари са се променили цените на стоките и услугите в следните потребителски групи: хранителни продукти и безалкохолни напитки - увеличение с 1,1%; алкохолни напитки и тютюневи изделия - увеличение с 2,2%; облекло и обувки - увеличение с 1,4%; жилища (наеми, текущ ремонт и поддържане), вода, електроенергия, газ и други горива - увеличение с 0,3%; жилищно обзавеждане, домакински уреди и принадлежности, и обичайно поддържане на дома - увеличение с 0,7%; здравеопазване - намаление с 0,2%; транспорт - увеличение с 1,1%; съобщения - намаление с 0,5%; свободно време, развлечение и културен отдих - намаление с 1,5%; образование - цените остават на равнището от миналия месец; ресторанти и хотели - увеличение с 1,4%; разнообразни стоки и услуги - увеличение с 5,0%.

Индексът на цените за малката по състав кошница за март 2008 г. спрямо февруари 2008 г. е 100,9%, а от началото на годината (март 2008 г. спрямо декември 2007 г.) е 103,6%.

xrani.jpg  снимки Вяра Йовева

През март 2008 г. цените на стоките и услугите от малката кошница за най-бедните 20% лица от домакинствата са се променили спрямо февруари както следва: хранителни продукти - увеличение с 1,2%; нехранителни стоки - увеличение с 0,7%; услуги - увеличение с 0,2%. Frognews.bg

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 5684 |04.12.2007 76% ръст на печалбата си отчете “Св. Св. Константин и Елена” . 4| 6041 |21.09.2007 Кметицата на Созопол се отчете за дейността си през мандата . 4| 5362 |06.09.2007 Румъния отчете най-силната си година в туризма . 5| 6154 |18.08.2007 Българи и Унгария с най-висока инфлация

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads