0|
5983
|23.02.2007
БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ
Нова карта ще сочи къде въртят чеверме, къде е златото на траките и къде ще станем силни и красиви
Туристическият бранш показва новости на борсата в НДК. Български и чуждестранни компании ухажват клиентите с нови дестинации и хотели тук и в чужбина, надпреварват се с евтини оферти за почивка и спорт.
Да се оформи информационна карта от различните туристически организации с помощта на отделните общини, която ще се предаде на Държавната агенция по туризъм. Това предложи на представителите на туристичиския бизнес шефката на ДАТ Анелия Крушкова на международната туристическа борса в НДК. Целта на тази карта е туристите да имат обобщена информация за забележителностите и интерестните места в различните райони на страната. По нея те ще се ориентират къде ще ги посрещнат с руйно вино и народни обичаи, къде могат да яздят, да катерят опасни скали или да въртят чеверме. Според представителите на бизнеса не е важно само къде ще спят и ще се хранят почиващите, а и местата, които ще видят. Затова на картата ще бъдат нанесени освен природните красоти и уникалните културни паметници на прабългари, траки и римляни по нашите земи.
Според Крушкова диалогът между бизнеса и агенцията не е на достатъчно добро ниво и за това и основната цел на срещата беше да се обсъдят перспективите за партньорство между ДАТ, общинските администрации и туристическите сдружения.
На борсата освен тези теми бяха обсъдени и възможностите за финансиране на дейностите, свързани с развитието на туризма. То трябва да е преди всичко справедливо и прозрачно.
Предстои да се разискват и европейските стандарти в туризма, ДДС, НАССР и др.
Тази година изложението се провежда под патронажа на Столична община и с традиционното съдействие на Държавната агенция по туризъм, БАТА, БХРА и Съвета по туризъм – София.
Голяма част от разположените на три етажа щандове на туроператорски фирми, десетки туристически комплекси и хотели организират по време на изложението представяне на новите си услуги за летния сезон. Чуждестранни компании от туристическата индустрия представят нови дестинации и хотели в цяла Европа. Специализирани учебни заведения запознават желаещите кандидати със своите програми за обучение. Участие взимат и СПА центрове и балнеоложки курорти. Своите най-нови уреди представят и фирмите за СПА и фитнес оборудване.
На изложението представители на Министерството на земеделието разясняват на свой щанд и проекта „Родопи”. Това е инициатива съвместно с ООН. Тази програма за развитие се изпълнява в периода 2004-2009 г. и се финансира от Глобалния екологичин фонд.
Представят се и редица фирми от този регион. Това са предимно малки хотели и хижи, развиващи еко и ловен туризъм. Целта на проекта е чрез съхраняване на уникалната природа, да се опази световно значимото биологично разнообразие.
На борсата има разбира се и представители и на морския туризъм. Хотели и цели комплекси предлагат своите нови продукти и услуги, както и промоционални оферти.
Интересна нова услуга, която се представя е първият Интернет портал в България, предлагащ на потребителите платформа за on-line резервации на самолетни билети, нощувки и коли под наем.
Друга новост на това изложение е т.нар. дентален туризъм, който от девет месеца е познат у нас чрез швейцарската клиника Dentaprime. Това е по-нестандартен начин на почивка, по време на която се извършват имплантации и естетична стоматология. Такъв вид туризъм е нов за България, но има огромно бъдеще. За първи път миналата година туроператорски фирми предложиха на туристи от чужбина подобен пакет услуги и се оказа, че интересът е много голям. Чуждестранните туристите получават европейско обслужване на цени значително по-ниски от тези на Запад. За голяма част от българите тези цени са високи, но вече има и клиенти и от България, решили да съчетаят полезното с приятното, похвалиха се от компанията.
Борсата прави контакт между различни фирми в сферата на туризма, които обменят опит и клиентите получават подробна информация за желаните от тях услуги.
Според Крушкова диалогът между бизнеса и агенцията не е на достатъчно добро ниво и за това и основната цел на срещата беше да се обсъдят перспективите за партньорство между ДАТ, общинските администрации и туристическите сдружения.
На борсата освен тези теми бяха обсъдени и възможностите за финансиране на дейностите, свързани с развитието на туризма. То трябва да е преди всичко справедливо и прозрачно.
Предстои да се разискват и европейските стандарти в туризма, ДДС, НАССР и др.
Тази година изложението се провежда под патронажа на Столична община и с традиционното съдействие на Държавната агенция по туризъм, БАТА, БХРА и Съвета по туризъм – София.
Голяма част от разположените на три етажа щандове на туроператорски фирми, десетки туристически комплекси и хотели организират по време на изложението представяне на новите си услуги за летния сезон. Чуждестранни компании от туристическата индустрия представят нови дестинации и хотели в цяла Европа. Специализирани учебни заведения запознават желаещите кандидати със своите програми за обучение. Участие взимат и СПА центрове и балнеоложки курорти. Своите най-нови уреди представят и фирмите за СПА и фитнес оборудване.
На изложението представители на Министерството на земеделието разясняват на свой щанд и проекта „Родопи”. Това е инициатива съвместно с ООН. Тази програма за развитие се изпълнява в периода 2004-2009 г. и се финансира от Глобалния екологичин фонд.
Представят се и редица фирми от този регион. Това са предимно малки хотели и хижи, развиващи еко и ловен туризъм. Целта на проекта е чрез съхраняване на уникалната природа, да се опази световно значимото биологично разнообразие.
На борсата има разбира се и представители и на морския туризъм. Хотели и цели комплекси предлагат своите нови продукти и услуги, както и промоционални оферти.
Интересна нова услуга, която се представя е първият Интернет портал в България, предлагащ на потребителите платформа за on-line резервации на самолетни билети, нощувки и коли под наем.
Друга новост на това изложение е т.нар. дентален туризъм, който от девет месеца е познат у нас чрез швейцарската клиника Dentaprime. Това е по-нестандартен начин на почивка, по време на която се извършват имплантации и естетична стоматология. Такъв вид туризъм е нов за България, но има огромно бъдеще. За първи път миналата година туроператорски фирми предложиха на туристи от чужбина подобен пакет услуги и се оказа, че интересът е много голям. Чуждестранните туристите получават европейско обслужване на цени значително по-ниски от тези на Запад. За голяма част от българите тези цени са високи, но вече има и клиенти и от България, решили да съчетаят полезното с приятното, похвалиха се от компанията.
Борсата прави контакт между различни фирми в сферата на туризма, които обменят опит и клиентите получават подробна информация за желаните от тях услуги.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads