Реклама / Ads
0| 7427 |28.10.2010 БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ

Райониране и нов стил на управление в новия Закон за туризма

.
Основният момент в новия Закон за туризма е създаването на туристически райони в страната и регламентирането на техния маркетинг.
 

Това каза Христомир Христов, държавен експерт към Министерството на икономиката, енергетиката и туризма по време на дискусия за туристическото райониране в страната, цитиран от БТА.

Законът не предвижда колко на брой да са туристическите райони в страната. Кои ще бъдат те, какви ще са границите им, седалищата и наименованията им,  ще бъде  определено в последствие с решение на Министерски съвет, уточни Христов.

Съществува вариантите България да бъде разделена на осем туристически района – Черноморски, Софийски, Рило-Пирински, Родопски, Тракия, Старите български столици, Стара планина и Дунавски район, но това е само прокт.

В проектозакона се определят начините, по които районите ще бъдат управлявани, функциите и устройството на организациите за управление на туристическите райони.

Текстовете предлагат в районите да има задължително и доброволно членство, като задължителното ще е за общините и сдруженията. Финансирането ще се осъществява от туристическата такса и от членски внос на туристическите фирми, опосредстван от туристическите сдружения.

Туристическите райони ще участват пряко в управлението на туризма на местно и на национално ниво, взимайки участие в съответните структури при кмета на общината и при министъра на икономиката.

С разделянето на страната на туристически райони, на международните специализирани борси България вече няма да бъде представяна чрез щанд на различни фирми. Ще се рекламират продуктите на отделните туристически райони, с които те са идентични и оригинални. Така например, Черноморският район ще се представя с морски туризъм, район София – с конгресен и бизнес туризъм, Рило-Пиринският район - с планински.

Все още предстои да се уточни как точно ще бъдат определени границите на районите, като една от идеите е всяка община сама да избере в кой район да се включи в зависимост от това какъв туризъм иска да развива.
Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 2232 |16.12.2025 GEO – SEO оптимизацията в ерата на AI . 2| 2610 |14.12.2025 Ръст в цените на основни хранителни стоки през седмицата у нас . 6| 3005 |12.12.2025 Няма бюджет, няма проблем: Какво следва, ако влезем без новa фискална рамка в 2026? . 1| 3234 |10.12.2025 Край на „таксата за маса“: Турция въвежда нови правила за кафенета и ресторанти

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads