Реклама / Ads
0| 5330 |28.06.2009 БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ

Спадът в туризма удари родните авиокомпании

.
Между 10 и 20% свиване в сектора за годината очакват от Асоциацията на българските авиокомпании. Според председателят на асоциацията Станислав Станулов на първо място намалението на полетите е свързано с намалението в туризма, защото туристическите пътувания се правят основно с чартърни полети, съобщава news.expert.bg.
 

„Трима от нашите превозвачи изпълняват само чартърни полети. Така че намаляването на туристите директно е намаление и за нас. Извън това при нас е още по-трудно, защото ние се стремим и да завоюваме по-голям дял в конкуренция с другите авиокомпании, които по същия начин могат да участват в превоза на такива туристи", обясни той пред агенция Фокус.

Полетите по редовните линии от българска страна се осъществяват преди всичко от България еър, работят и други превозвачи, например Уиз еър България. При тях има отражение в общ план на кризата, защото става дума за пътувания от най-различен характер от и за българските градове, основно София, Варна, по-малко Бургас.

За първото тримесечие има точни данни, според които броят на превозените пътници е сходен с миналогодишния. Но при тях също е трудно заради конкуренцията, обясни Станулов.

Разпределението на превозите в рамките на годината предполага най-голям обем да бъдат изпълнени именно лятото.
"Както всяка година, сега ще бъдат изпълнявани най-голям чартърни полети, защото и туристите сега са най-много. През зимата има много малък брой туристи, сравнен с тези, които са сега, десетократно по-малък в зимните курорти. Така или иначе навярно няма да стигнем до миналогодишните нива превозени пътници", посочи председателят на Асоциацията на българските авиокомпании.

През 2008 г. българските превозвачи са превозили общо около 2 700 000 пътници, от които около 2 000 000 - с чартърни превози.

По думите на Станулов ситуацията се мени ежедневно и всичко зависи от това как туроператорите и туристическите фирми успяват да реагират.

Превозите намаляват в световен мащаб - особено силно в товарните полети, в които ние почти не участваме, защото след 2007 г. в България има само един товарен самолет. Става дума основно за полетите, които работят на европейския пазар, например Израел имаше много полети и много намаляха, обясни той.

За съжаление български превозвачи не участват в превоза на руски туристи. По думите му въпросът трябва да се реши на междудържавно ниво, тъй като руските въздухоплавателни власти категорично не желаят да разрешават полети на български авиокомпании за превоз на руски туристи насам.

В края и средата на 90-те по някакъв начин българската държава много активно работеше по темата, сега практически не. Това за голямо съжаление е отдавна факт, а би помогнало доста, посочи Станулов.
Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 2| 5120 |18.06.2009 Родните курорти с по-изгодни цени от турските . 0| 5000 |08.06.2009 Авиокомпаниите летят към рекордни загуби . 0| 4920 |08.06.2009 Разискват публично-частните партньорства в природните паркове . 2| 5569 |15.05.2009 България и Сан Марино ще си сътрудничат в туризма

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads