1|
5000
|06.04.2009
БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ
Спря вносът на яхти
След невероятния бум в продажбите, който доведе до колосални проекти за марини, сега вносителите изпитват трудности.
Хора от бизнеса разкриха, че над 100 яхти, поръчани миналата година, стоят на склад, съобщава Infotourism.net. Това ще доведе до доста добри промоции, както е при колите.
В сряда в София ще се проведе изложение с участието на десетина фирми. За сравнение миналата година се включиха цели 31.
Вносителите на яхти казват, че се чува за доста върнати лодки заради невъзможност да се плащат вноските по лизинга и разходите за поддръжка. Официална информация по този въпрос липсва, ясно е само, че почти няма продажби на физически лица. Близо 90% от лизинговия пазар в тази сфера се държи от "Хипо Лизинг", която само през 2007 г. финансира сделки за над 50 млн. евро.
В България няма точни данни за продадените яхти, както е при автомобилите. Единствено агенция "Морска администрация" може да даде информация за регистрираните съдове, но тя е относителна, понеже не всички продадени тук лодки остават под български флаг.
"Истината е, че ако миналата година имаше 100 потенциални клиенти за яхти, сега са под 50. Много хора се изхвърлиха с покупките, отделно в бизнеса влязоха и немалко псевдоспециалисти. Всички казват, че продават, но всъщност никой не знае дали това е така", убеден е мениджър по продажбите в един от вносителите. Frognews.bg
В сряда в София ще се проведе изложение с участието на десетина фирми. За сравнение миналата година се включиха цели 31.
Вносителите на яхти казват, че се чува за доста върнати лодки заради невъзможност да се плащат вноските по лизинга и разходите за поддръжка. Официална информация по този въпрос липсва, ясно е само, че почти няма продажби на физически лица. Близо 90% от лизинговия пазар в тази сфера се държи от "Хипо Лизинг", която само през 2007 г. финансира сделки за над 50 млн. евро.
В България няма точни данни за продадените яхти, както е при автомобилите. Единствено агенция "Морска администрация" може да даде информация за регистрираните съдове, но тя е относителна, понеже не всички продадени тук лодки остават под български флаг.
"Истината е, че ако миналата година имаше 100 потенциални клиенти за яхти, сега са под 50. Много хора се изхвърлиха с покупките, отделно в бизнеса влязоха и немалко псевдоспециалисти. Всички казват, че продават, но всъщност никой не знае дали това е така", убеден е мениджър по продажбите в един от вносителите. Frognews.bg
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads