0|
5750
|05.11.2007
БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ
Стартират проверки за качеството на услугите в зимните курорти
Комисията за защита на потребителите (КЗП) започва кампания, в рамките
на която ще бъдат извършвани интензивни инспекции в заведенията за
хранене и развлечения и в хотелите в зимните курорти.
Поводът е стартът
на предстоящия сезон и празниците в последния месец на годината, които
все повече хора посрещат извън къщи в хотели, вили и различни по вид
заведения. Това съобщиха от КЗП.
Инспекторите ще следят дали туристическите обекти са категоризирани и отговарят ли предлаганите в тях услуги на дадената им категория. Ще се проверява и за обявяването на различни цени за българи и чужденци, което е изрично забранено в закона. Заведенията за хранене и развлечения ще бъдат проверявани за наличието на лист- и карт менюта и отбелязани ли са в тях цените и грамажите на предлаганите блюда и напитки. Проверките при туроператорите ще обхванат наличието на регистрация, професионална застраховка, условията на договорите, които предлагат на клиентите си, дали притежават и водят регистър на предявените рекламации и рекламните съобщения за различни оферти.
През изминалия летен сезон КЗП състави 465 акта за нарушения в резултат на извършените 1711 инспекции в туристически обекти по Черноморието.
От 307 констатирани нарушения в заведенията за хранене и развлечения 155 са свързани с предоставяне на туристическа услуга в некатегоризиран обект или без издадено удостоверение за открита процедура по категоризиране, а 26 – с непоставянето му на видно място в обекта. Девет акта са съставени на заведения, чиито надписи за вида и наименованието им са въвеждали в заблуда потребителите и още 28 за липса на лист- и карт меню с обявени цени и грамажи на предлаганите ястия и напитки.
При инспекциите в средствата за подслон и местата за настаняване в 45 от случаите е установено, че също са предлагани услуги без обекта да е категоризиран или да има издадено временно удостоверение за открита процедура по категоризиране. Необявяването на цените на нощувките и другите предлагани услуги на видно място са станали причина за санкции в 33 обекта. За поставяне на надписи, които са въвеждали в заблуда потребителя за вида, наименованието или категорията на обекта са съставени актове на 14 търговци. В 10 от проверените хотели предлаганите услуги не са отговаряли на изискванията на дадената им категория.
Общо 52 заповеди за временно затваряне на туристически обект са издадени през този период. Веднага след констатираното нарушение повечето от търговците са предприели действия и по тази причина не се е стигнало до затваряне на обекта.
През целия летен сезон функционираха традиционните временни приемни на Комисията за защита на потребителите, в които представители на контролния орган даваха съвети на туристите за правата им и приемаха жалби и сигнали. Записани са над 100 оплаквания на граждани, свързани с обявяване на различни цени за българи и чужденци, искане на допълнителен процент за сервиз, неиздаване на документ за продажба, разлика в обявените и маркираните на касата цени, несъответствие на предварително уточнените условия с реално предложените услуги, ограничаване на достъпа на туристи до плажа, лоши условия в къмпинги, хотели и ресторанти.
Инспекторите ще следят дали туристическите обекти са категоризирани и отговарят ли предлаганите в тях услуги на дадената им категория. Ще се проверява и за обявяването на различни цени за българи и чужденци, което е изрично забранено в закона. Заведенията за хранене и развлечения ще бъдат проверявани за наличието на лист- и карт менюта и отбелязани ли са в тях цените и грамажите на предлаганите блюда и напитки. Проверките при туроператорите ще обхванат наличието на регистрация, професионална застраховка, условията на договорите, които предлагат на клиентите си, дали притежават и водят регистър на предявените рекламации и рекламните съобщения за различни оферти.
През изминалия летен сезон КЗП състави 465 акта за нарушения в резултат на извършените 1711 инспекции в туристически обекти по Черноморието.
От 307 констатирани нарушения в заведенията за хранене и развлечения 155 са свързани с предоставяне на туристическа услуга в некатегоризиран обект или без издадено удостоверение за открита процедура по категоризиране, а 26 – с непоставянето му на видно място в обекта. Девет акта са съставени на заведения, чиито надписи за вида и наименованието им са въвеждали в заблуда потребителите и още 28 за липса на лист- и карт меню с обявени цени и грамажи на предлаганите ястия и напитки.
При инспекциите в средствата за подслон и местата за настаняване в 45 от случаите е установено, че също са предлагани услуги без обекта да е категоризиран или да има издадено временно удостоверение за открита процедура по категоризиране. Необявяването на цените на нощувките и другите предлагани услуги на видно място са станали причина за санкции в 33 обекта. За поставяне на надписи, които са въвеждали в заблуда потребителя за вида, наименованието или категорията на обекта са съставени актове на 14 търговци. В 10 от проверените хотели предлаганите услуги не са отговаряли на изискванията на дадената им категория.
Общо 52 заповеди за временно затваряне на туристически обект са издадени през този период. Веднага след констатираното нарушение повечето от търговците са предприели действия и по тази причина не се е стигнало до затваряне на обекта.
През целия летен сезон функционираха традиционните временни приемни на Комисията за защита на потребителите, в които представители на контролния орган даваха съвети на туристите за правата им и приемаха жалби и сигнали. Записани са над 100 оплаквания на граждани, свързани с обявяване на различни цени за българи и чужденци, искане на допълнителен процент за сервиз, неиздаване на документ за продажба, разлика в обявените и маркираните на касата цени, несъответствие на предварително уточнените условия с реално предложените услуги, ограничаване на достъпа на туристи до плажа, лоши условия в къмпинги, хотели и ресторанти.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads