1|
6054
|18.01.2010
БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ
Строим метрото в София на пук на кризата
Въпреки кризата изграждането на метрото в столицата продължава по график, каза за медиите инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на „Метрополитен” ЕАД.
Основният участък, който се строи в момента от надлез „Надежда” до бул. „Черни връх”, се финансира по програми на Европейския съюз, обясни Братоев. За него финансови затруднения няма, допълни той.
Другият участък, чието строителство започва през февруари - от „Обеля” до „Надежда”, се финансира от Европейската инвестиционна банка. По същия начин се финансира и участъкът от „Младост” до Цариградско шосе, като там има 50% местно съфинансиране.
Полагат се усилия да бъде осигурено и допълнително финансиране, за да може строежът на метрото да върви гладко, каза още инж. Братоев. Като по програмата на строителството на подземната железница се предвижда до 2015 г. да има метро вече до летище София.
Части от машината, която ще копае втория метродиаметър вече са в България, останалите пътуват. През февруари всички части на машината трябва да пристигнат и тя да заработи на 2 април, допълни Стоян Братоев.
По думите му, трафикът в София намалява. „Според информацията, която получаваме от КАТ по направление Цариградско шосе, трафикът намалява с 20%. Очаква се с пускането на втория метродиаметър трафикът в цяла София да намалее с около 25%”, прогнозира шефът на метрото.
В момента се движат 21 мотриси в метрото. В пиковите часове работят 16 от тях, другите са на ремонт.
Междувременно Центърът за градска мобилност въведе промени в движението в района на Лъвов мост заради строителството на локалната метростанция. Движението там ще е променено до края на 2011 г.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads