0|
6064
|15.02.2010
АРТ ДЖУНГЛА
Километрични опашки за билети на юбилейното Берлинале
Потсдамер плац е основното място, където се случват важните събития от 60-тото, юбилейно издание на международния кинофестивал Берлинале.
Наистина по-амбициозно от всякога, тазгодишното издание на Берлинале е в разгара си. Днес е 5-ият фестивален ден, показани са повече от филмите в конкурсната програма, някои от тях вече успяха да спечелят симпатиите на професионалисти и публика.
На Берлинале зимният студ не пречи по никакъв начин на опашките за билети, които по традиция са километрични,но никой не се оплаква от този факт. Всички търпеливо изчакват да си купят билет и да видят новия филма на любим режисьор или пък как се справя в поредната роля харесван актьор. Билетите не са никак евтини (8-10 евро), акредитациите за фестивала също са с „юбилейни” цени (60 евро са журналистическите, 100 евро са за кинопрофесионалистите), но общият брой на продадените билети от началото на фестивала вече мина 250 000.
Филмовите събития до 5-ия фестивален ден са няколко, но най-новият филм на режисьора Джан Имоу („Герой”) определно се отличава като номер едно.
И заради факта, че Имоу представи един нестадатен филм с още по-странно заглавие „A Gun, a Woman and Noodle Shop” . Майсторът на уникални визуални стилове отново впечатли почитателите си и даже малко ги изненада, защото им показа уникална уестърн-пародия, издържана изцяло в духа на Китай. Създаден като римейк на първия филм а братята Коен „Blood Simple” филмът показва на зрителите един абсолютно различен филмов свят.
„Всеки един филм е важен за мен, но този беше особено труден за снимане”, заяви Джан Имоу на пресконференцията. Трудността дойде от прекалено простия сюжет и желанието въпреки него да впечатля зрителите, затова заложих на стил и визия, допълни още Имоу и призна, че във филма му има много смях и забавлание, каквито не би могъл да покаже преди години чрез езика на китайското кино, което днес е тотално променено.
Джан Имоу и актьорът, изпълняващ главната роля - Хонгли Сън
„Гледах „Blood Simple” на братята Коен през 80-те години на миналия век и още тогава ми хареса, въпреки че нямаше все още превод на китайски. Искаше ми се да пресъздам техния стил в чисто нов жанр. Заложих на ярки цветове, традиционни китайски костюми. Почти всички сцени са снимани в Западен Китай, на откирто, само контрастът е умишлено подсилен след това в процеса на монтажа. Визуалният стил и език са в духа на китайската традиция. Когато започнах работа по филма, исках да разкрия абсурдите, с които е изпълнен човешия живот”, завършва разказа си Джан Имоу.
„Зловещият остров” на Мартин Скорсезе е предствен извън кокурса, но интересът към него е огромен. Скорсезе по тардиция има голям зрителски успех със своите филми в Берлин – преди години той показа пред пълни зали „Бандите на Ню Йорк” , но тогава публиката единодушно оцени филма му като много добър. За „Зловещият остров” мненията са по-скоро обединени около: „Абе не е от най-добрите” му работи, отколкото – „чудесен филм”.
Създаден по романа на американския пистателя Денис Лихейн.Актьорът Леонардо Ди Каприо бе в добро разположение на духа и с усмивка посрещна всички въпроси на журналистите в залата на премиерната прожекция на „Зловещият остров”, после приятелски се ръкува с феновете, дошли на червения килим да го видят. Филмът на Скорсезе е една от гала прожекцията в офицалната програма на фестивала и бележи четвъртата поред съвместна продукция между звездата и режисьорът след „Бандите на Ню Йорк”, „Авиаторът” и „От другата страна”.
„Зловещият остров” е типичен жанров трилър, в който двама федерални следователи са изпратени да разнищят мистерията около избягала пациентка от лудница, която се намира на самотен остров. Там, на острова, затворени в „лудницата” поради лошото време, нещата ужасно се объркват до степен, че нормалните вече не изглеждат нормалани, а потенциални пациенти, застрашени да останат завинаги на страховития остров.
Сред досегашните любимци на публика и критика, представени в конкурсната програма на 60-тото Берлинале са и филмът на Роман Полански – „The Ghost Writer”, румънския филм на Флориан Сербан „If I Want to Whistle, I Whistle”, както историята на двама братя и трудния им път към надеждата на Томас Винтерберг – “Submarino”.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads