1|
4704
|10.06.2009
НОВИНИ
15 българи изпуснали самолета ковчег
15 българи се разминават на косъм със злополучния полет 447 на AirFrance, който завърши на дъното на Атлантическия океан.
Те изпускат предишен самолет от Рио за Париж и трябва да се качат на Еърбъса, който изчезна. Самолетът обаче се оказва пълен.
Десетки български специалисти заминават в края на май за Бразилия, където се провежда Международният конгрес за големи язовири.
Нашите обаче се разделят на групи, защото всеки се интересува от различни проекти.
3 жени и 12 мъже, сред които строителният предприемач инж. Георги Станилов, както и преподавателят от Университета за архитектура, строителство и геодезия доц. д-р Димитър Тошев, заминават за района на водопадите Игуасу - между Бразилия и Аржентина. На връщане те трябва да хванат полет от там до Рио де Жанейро и след това за Париж.
Заради мъгла в Игуасу обаче първият им полет на 30.05 е отложен. Така групата пристига в Рио със закъснение и започва да търси възможна връзка за Париж. Насочват се към полет 447, който само след часове ще завърши в океана. За техен късмет в Еър бъса няма достатъчно места за всички и те решават да останат в Рио до 2.06.
„Бяхме си по хотелските стаи, когато световните агенции започнаха да разпространяват съобщения, че самолетът, с който се канехме да пътуваме е изчезнал" - разказа доц. Тошев.
Други шестима българи също се докосват до смъртта. Те хващат полет 443 на Air France, който излита 2 часа и 20 минути преди изчезналия самолет. „Ние бяхме във въздуха, когато е паднал другият самолет", споделя какво е преживал Мирослав Вучков. „Когато кацнахме в Париж беше малко след 8 сутринта. Полет 447 е трябвало да кацне в 11, но по това време с него вече е нямало връзка. Ние хванахме самолета за София по обяд и чак когато бях в България, започнаха да ми звънят мои познати, които знаеха, че се връщам от Бразилия и са чули какво е станало"- обясни Вучков.
„Ядосвахме се, че не сме със следващия самолет, защото той беше по-нов и по-хубав от нашия. Изобщо не подозирахме какъв късмет сме извадили, че сме точно с този полет, а не с новия "Еър бъс", допълни българинът.
Той разказа още, че при техния полет, който е минал по стъпките на фаталния Еър бъс 2 часа по-рано имало много силна турболенция около Екватора.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads