Реклама / Ads
2| 5195 |25.11.2007 НОВИНИ

30 г. след първата копка на метрото има "цели" 8 км трасе

.
Светло бъдеще за София начертаха кметът Борисов и главният архитект Диков до края на мандата. Редом с преборването на трафика щели да грейнат и велосипедни алеи, но Борисов нямало да кара колело по тях, защото направо щял да тича.
 

Довършване на първия участък на метрото до квартал „Младост” и летището в следващите две-три години и изграждане на втория метродиаметър от надлез „Надежда” до местността Кръста на булевард „Черни връх” в периода от 2008 до 2011 г са основни приоритети в програмата на Столичната община за облекчаване и контрол на трафика. Въвеждане на такса за влизане с автомобил в центъра на града ще има, едва когато се предложат алтернативи, заяви кметът на столицата Бойко Борисов.

Главният архитект на столицата Петър Диков посочи рязкото увеличение на автомобилите в София, драстичното изоставане на инфраструктурата на фона на развитието на града, ръста на приходящи само за през деня коли от близките на столицата градове, неадекватното развитие на градския транспорт и забавянето в строежа на метрото като основни причини за натовареното движение. В следващите пет години ще бъдат изградени нови 20 км от подземната железница. Догодина метрото чества 30 години от първата си копка, а са построени само 8 км трасе. В програмата на общината е заложено довършване на метрото до квартал „Младост” през 2009 година и след това продължение към летището. Догодина се очаква да започне изграждането на втория метродиаметър от надлез „Надежда” до местността "Кръста" на булевард "Черни връх", който трябва да е готов през 2011 година. Освен това по Ломско шосе ще се изгради връзка между метростанцията в „Обеля” с тази при надлез „Надежда”.p_dikov.jpg

Сред мерките за намаляване на трафика са изграждане на безплатни паркинги до периферните метростанции и ползването оттам на велосипеди за придвижване до центъра; развитие на трамвайните трасета, включително изграждане на нови като предвиденото по булевард "Тодор Каблешков", което да свързва "Овча купел" с "Дружба", а третият лъч на метрото да се изведе чрез високоскоростен трамвай от Ботевградско шосе през центъра до булевард "Борис ІІІ". 

В края на мандата ще бъдат напълно свързани Южната и Северната дъги на Околовръстния път, ще е готова магистрала "Люлин", пътят - дубльор на Княжевско шосе, както на Цариградско шосе, ще се изградят пробивите "Данаил Николаев", "Пенчо Славейков", Източна тангента и други.

bate_boiko.jpgОсновният проблем за забавянията в строежа на нови пътища и пробиви бил в съдебните дела по отчуждителни процедури, заради което е потърсил съдействие от строителния министър Асен Гагаузов, който да лобира за промяна в Министерски съвет. През следващата година се очаква да заработи общинската Агенция по трафика и да се изгради единен център за контрол на движението. Сред основните мерки за облекчаване на движението е посочено развитието на велосипедното придвижване. По този повод столичният кмет оповести, че щом отпадне необходимостта от охраната му, няма да ползва колело, а направо ще тича. Дисциплината в паркирането и по-високи глоби за неправилно паркиране също са предвидени в програмата на общината за овладяване на задръстванията.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 4| 8344 |17.07.2007 Кандидат-студентът, дори и добре да живее - се налага да пише за първата половина на ІХ век . 2| 6242 |01.07.2007 ВКР с нов шеф. Първата му задача - връщане на пияни миротворци от Босна и Херцеговина . 2| 12657 |30.06.2007 Първата котка е живяла преди 100 000 години в Близкия Изток . 0| 7048 |07.04.2007 Бианка, първата жена на Миг Джагър, пристига у нас заради каузата на сестрите в Либия

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads