30% от парите на АПИ за пътища отивали за безопасност
Само за мантинели са били отделени 25 млн. лв., посочи Атанасов в коментар пред Нова телевизия на тежката верижна катастрофа от преди два дни на АМ "Струма". Дончо Атанасов обяви, че съвсем скоро ще завърши обществената поръчка за въвеждане на интелигентна система за управление на трафика за АМ "Тракия".
На въпрос обаче тези интелигентни системи ще могат ли да предупреждават шофьорите за гъста мъгла - на този етап мъглата се сочи като причина за верижната катастрофа - Дончо Атанасов посочи, че интелигентните системи нямат неограничени способности. По думите му при такива изключително тежки аномалии, каквито са настъпили на 5 февруари на АМ "Струма", ситуацията остава в ръцете на шофьорите и тяхната преценка на пътната обстановка.
Атанасов потвърди, че интелигентна система ще бъде изградена и в новия участък Красна - Сандански, но и тя не би могла да сигнализира за изключително гъстата мъгла между едната и другата рампа. Разстоянието между тях е 4 км. и не би могло такава мъгла да се засече, ако тя е между тях.
Дончо Атанасов обясни, че всички шофьори знаят, че автомагистралите не са най-безопасните пътища и трябва да проявяват повече отговорност и бдителност.
АПИ призовава да не им хвърлят вината за верижната катастрофа край Сандански.
Моля, подкрепете ни.