0|
4658
|05.02.2010
НОВИНИ
4 млн. лв. за километър - най-добрата оферта за ЛОТ2 на Тракия

Четири от дадените оферти за строителството на ЛОТ 2 на магистрала „Тракия" отговарят на изискванията и комисията обяви ценовите им предложения.
Обединение "Магистрали Трейс" е дало най-ниска ценова оферта за строителството на отсечката от Стара Загора до Нова Загора, дълга 31,8 километра. Обединението, в което влизат фирмите "Трейсгруп" и "СК 13 Холдинг", предлага цена от 137 868 000 лв. Останалите четири отворени оферти са на гръцката "Терна" (цена 247 608 078 лв.), гръцката "Актор" (292 177 350 лв.), и консорциума между австрийската компания "Алпине" и "Холдинг Пътища", поискали 373 641 762 лв.
Другите четири участника са декласирани, без да бъдат посочени мотивите за това. Предстои да се прецени дали някоя от ценовите оферти не е с 30% по-ниска от осреднената цена на останалите.
Ако има такъв случай комисията следва да изиска допълнителна обосновка. Министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев съобщи, че много скоро ще стартира процедурата за ЛОТ 3 и покани тези, които не успеят в ЛОТ 2, да участват в нея.
Ценовите оферти се съхраняват в Министерството на отбраната от съображения за сигурност.
Те са във восъчни пликове, подписани с 11 подписа, вкарани в сейфа на военното министерство при запис с камера, изтъкна министър Плевнелиев. Той подчерта, че процедурата ще бъде стриктно спазена и че от първия си ден на министър той издава една инструкция - спазване на закона.
Ние сега сме на етап отваряне на ценовите оферти, а не на решаване коя е по-добрата, подчерта още Плевнелиев.
От комисията отказаха подробности по офертите, като се позоваха на законовото изискване, че нейните членове и консултантите са длъжни да пазят в тайна обстоятелства, които са узнали в комисията.
Отпадналите компании са „Доуш иншаат", „Щрабаг", консорциумът „Български магистрали" и "Конструктор - Тракия".
„Доуш иншаат" е турската компания, която построи участъка от Карнобат до Бургас на магистрала "Тракия", а в момента изграждат участъка на метрото от жк. "Надежда" до бул. "Патриарх Евтимий".
"Щрабаг" - австрийската компания има реализирани няколко проекта у нас, като премиерата й в България беше ремонтът на софийското летище и беше съпроводена серия от скандали. В момента компанията изгражда един от най-големите офисни центрове в София-"Мега парк", на друга австрийската компания- "Соравия". "Български магистрали" - консорциумът включва само български фирми. Това са "Автомагистрали Черно море ", "Главболгарстрой" , "Пътстрой 92" и "Иса 2000".
"Конструктор - Тракия" - обединението е между хърватската "Конструктор" и контролираното от Васил Божков дружество "Пътни строежи" - Пловдив. Хърватите досега са участвали в няколко търга в България, но не са печелили, за сметка на това в страната си са един от водещите играчи.
Другите четири участника са декласирани, без да бъдат посочени мотивите за това. Предстои да се прецени дали някоя от ценовите оферти не е с 30% по-ниска от осреднената цена на останалите.
Ако има такъв случай комисията следва да изиска допълнителна обосновка. Министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев съобщи, че много скоро ще стартира процедурата за ЛОТ 3 и покани тези, които не успеят в ЛОТ 2, да участват в нея.
Ценовите оферти се съхраняват в Министерството на отбраната от съображения за сигурност.
Те са във восъчни пликове, подписани с 11 подписа, вкарани в сейфа на военното министерство при запис с камера, изтъкна министър Плевнелиев. Той подчерта, че процедурата ще бъде стриктно спазена и че от първия си ден на министър той издава една инструкция - спазване на закона.
Ние сега сме на етап отваряне на ценовите оферти, а не на решаване коя е по-добрата, подчерта още Плевнелиев.
От комисията отказаха подробности по офертите, като се позоваха на законовото изискване, че нейните членове и консултантите са длъжни да пазят в тайна обстоятелства, които са узнали в комисията.
Отпадналите компании са „Доуш иншаат", „Щрабаг", консорциумът „Български магистрали" и "Конструктор - Тракия".
„Доуш иншаат" е турската компания, която построи участъка от Карнобат до Бургас на магистрала "Тракия", а в момента изграждат участъка на метрото от жк. "Надежда" до бул. "Патриарх Евтимий".
"Щрабаг" - австрийската компания има реализирани няколко проекта у нас, като премиерата й в България беше ремонтът на софийското летище и беше съпроводена серия от скандали. В момента компанията изгражда един от най-големите офисни центрове в София-"Мега парк", на друга австрийската компания- "Соравия". "Български магистрали" - консорциумът включва само български фирми. Това са "Автомагистрали Черно море ", "Главболгарстрой" , "Пътстрой 92" и "Иса 2000".
"Конструктор - Тракия" - обединението е между хърватската "Конструктор" и контролираното от Васил Божков дружество "Пътни строежи" - Пловдив. Хърватите досега са участвали в няколко търга в България, но не са печелили, за сметка на това в страната си са един от водещите играчи.
Моля, подкрепете ни.






Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads