Автобусите ни по-дърти от африканските
Той алармира, че 60 общини у нас вече нямат превозвач, а средностатичстическият автобусен парк в страната е на възраст 28 години – възраст, по-висока от тази в африканските държави.
Основният проблем в бранша е сивият сектор. Споделените пътувания са само част от проблемите, трупани с години. Те просто преляха чашата, увери Константинов. Споделените пътувания според него се нуждаят от комплексно решение, защото превозните средства, с които те се извършват, не са класифицирани за превоз от типа автобусен, не подлежат на контрол от органите на ДАИ, а попадат в ресора на МВР, а в същото време дейността, която извършват, има допирни точки с Министерството на финансите.
Автобусите ни пътуват полупразни през цялата седмица, разказа още Константинов:
Един, двама или трима пътници не могат да обезпечат дори косвените разходи по пътуването, камо ли тол таксите за дадената дестинация.
Всякакъв начин, който би натоварил бюджета на автобусните превозвачи, е неприемлив, обясни Ивайло Константинов, запитан за варианти за изчисляване на тол таксите, срещу които превозвачите протестират: Най-лесно е да се калкулира различна цена, въпросът е кой може да я понесе.
Моля, подкрепете ни.