27|
5626
|23.08.2012
НОВИНИ
БСП поиска отмяна на Наредбата за паркиране
Групата на БСП е внесла искане до председателя на Столичния общински съвет (СОС) Елен Герджиков на 30 август да се проведе извънредна сесия, на която да бъдат отменени промените в наредбата за паркиране в София.
Това обявиха общинските съветници в СОС от БСП Жельо Бойчев, Георги Свиленски, Росен Малинов и Борис Цветков на пресконференция. Темата на брифинга бе: „Хаосът със синята зона в София".
По-високите приходи от вдигнатата такса за синята зона ще отиват за "пълнене на дупки" в Столичната компания за градски транспорт и нито един лев няма да отиде за нови паркоместа, каза общинският съветник от БСП Жельо Бойчев.
„Преди да бъде приета новата наредба, ние проведохме много срещи, направихме много предложения, но те не бяха взети предвид. От 1 август, когато наредбата частично влезе в сила, сме свидетели на настъпилия хаос с паркирането в столицата", обясниха от БСП.
"Това не се случва на управляващите за първи път. Преди година се опитаха да променят зоните в София, чрез които се определят данъчните оценки на имотите. Тогава си отиде един зам.-кмет. В момента наблюдаваме подобна ситуация - опитват се да си осигурят допълнителни приходи на гърба на софиянци. Ако можем да кажем, че в някой от секторите има пълен провал при управлението на ГЕРБ, това е транспортът", добави Жельо Бойчев.
"В одитния доклад на Центъра за градска мобилност за 2011 г. има много сериозни твърдения относно отчетността при парите, заделени за изграждане на паркоместа", каза още той.
По думите на общинския съветник Георги Свиленски стикерите за паркиране в центъра на столицата ще се дават приоритетно на хора с познанства в Центъра за градска мобилност.
Протестните действия срещу новите правила за паркиране в центъра на София спряха вчера. „Спираме протестните действия, тъй като на 27 август Комисията по транспорта ще се произнесе по нашите искания. Ние ще присъстваме на заседанието само като светулки, тъй като по закон нямаме право да се изказваме", каза Анжелика Цокова, член на гражданско сдружение „ДНЕС".
Другите искания на БСП са:
- Да бъде възложено на кмета на Столична община Йорданка Фандъкова в тримесечен срок да подготви новите промени.
- Някой да понесе отговорността - „Считаме, че в такъв тип гафове трябва някой да носи политическа отговорност. Затова предлагаме да бъде освободен председателя на Комисията по транспорта в Столична община", каза Жельо Бойчев.
- Различни групи и граждани да участват във формирането на промените в Наредбата. Категорично ще бъдем против необоснованото увеличение на цените, добави Бойчев.
Трябва да се създадат условия за това. Например метрото да се ползва от много повече хора. Този въпрос е поставен от откриването на първата отсечка и няма никакво развитие. Едва 40 - 42 процента от населението могат да ползват метрото, добави Росен Малинов.
По същия начин стои въпросът с пускането на другите лъчи. Няма схема за довеждащ транспорт. Ако има осигурен такъв, много повече хора ще ползват метрото. Няма никаква логика да хвърлиш десетки милиони за изграждането на метро мрежа и да не отделиш стотина хиляди за изграждането на транспорт, свързан с метрото, добави той.
По-високите приходи от вдигнатата такса за синята зона ще отиват за "пълнене на дупки" в Столичната компания за градски транспорт и нито един лев няма да отиде за нови паркоместа, каза общинският съветник от БСП Жельо Бойчев.
„Преди да бъде приета новата наредба, ние проведохме много срещи, направихме много предложения, но те не бяха взети предвид. От 1 август, когато наредбата частично влезе в сила, сме свидетели на настъпилия хаос с паркирането в столицата", обясниха от БСП.
"Това не се случва на управляващите за първи път. Преди година се опитаха да променят зоните в София, чрез които се определят данъчните оценки на имотите. Тогава си отиде един зам.-кмет. В момента наблюдаваме подобна ситуация - опитват се да си осигурят допълнителни приходи на гърба на софиянци. Ако можем да кажем, че в някой от секторите има пълен провал при управлението на ГЕРБ, това е транспортът", добави Жельо Бойчев.
"В одитния доклад на Центъра за градска мобилност за 2011 г. има много сериозни твърдения относно отчетността при парите, заделени за изграждане на паркоместа", каза още той.
По думите на общинския съветник Георги Свиленски стикерите за паркиране в центъра на столицата ще се дават приоритетно на хора с познанства в Центъра за градска мобилност.
Протестните действия срещу новите правила за паркиране в центъра на София спряха вчера. „Спираме протестните действия, тъй като на 27 август Комисията по транспорта ще се произнесе по нашите искания. Ние ще присъстваме на заседанието само като светулки, тъй като по закон нямаме право да се изказваме", каза Анжелика Цокова, член на гражданско сдружение „ДНЕС".
Другите искания на БСП са:
- Да бъде възложено на кмета на Столична община Йорданка Фандъкова в тримесечен срок да подготви новите промени.
- Някой да понесе отговорността - „Считаме, че в такъв тип гафове трябва някой да носи политическа отговорност. Затова предлагаме да бъде освободен председателя на Комисията по транспорта в Столична община", каза Жельо Бойчев.
- Различни групи и граждани да участват във формирането на промените в Наредбата. Категорично ще бъдем против необоснованото увеличение на цените, добави Бойчев.
Трябва да се създадат условия за това. Например метрото да се ползва от много повече хора. Този въпрос е поставен от откриването на първата отсечка и няма никакво развитие. Едва 40 - 42 процента от населението могат да ползват метрото, добави Росен Малинов.
По същия начин стои въпросът с пускането на другите лъчи. Няма схема за довеждащ транспорт. Ако има осигурен такъв, много повече хора ще ползват метрото. Няма никаква логика да хвърлиш десетки милиони за изграждането на метро мрежа и да не отделиш стотина хиляди за изграждането на транспорт, свързан с метрото, добави той.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads