Реклама / Ads
3| 4035 |21.06.2021 НОВИНИ

Доц. Гарнизов: Извънредното положение у нас бе или паническа реакция, или за пиар

.
доц. Васил Гарнизов Източник: БГНЕС
Извънредното положение беше или като паническа реакция, или като пиар действия. Затягането и разпускането на мерките доведоха до тежки колебания у гражданите. Това каза пред Радио София доц. д-р Васил Гарнизов, преподавател в Департамент „Антропология“ на НБУ.
 

„Риск“ е централно понятие на политиките за сигурност, те се организират около него. Смесването на риска с други теми като заплахи, опасности, несигурност, нестабилност и т.н. създава неопределеност в политическите практики по редукция на риск. Това е един от изводите, около който се обединиха участниците в кръгла маса, организирана от преподаватели от НБУ и анализатори от „Риск Монитор“. Темата беше „Неопределеност, несигурност, риск. Политики по управление на риска в съвременната среда“.

 

„По някои въпроси рисковете се пренебрегват. Администрациите омаловажават малко вероятни опасности, но те могат да предизвикат тежки последици (криза в ядрена електроцентрала, пандемия например). Освен да се мисли за възможни кризи, трябва да се предприемат и мерки“, обясни доц. Гарнизов.

 

Той уточни, че извънредното положение в България беше въведено именно като стъпка към управление на риска.

 

По думите му реакцията и мерките бяха различни в отделните държавите, дори в рамките на Европейския съюз.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 7| 3328 |28.03.2024 Радан Кънев: Г-н Главчев чудесно може да бъде премиер. Изборите са опасна ситуация . 9| 4145 |25.10.2021 Васил Гарнизов: Вместо да се държат цивилизовано, Борисов и Радев се чукаха като овни . 16| 7120 |21.03.2021 Проф. Стефанов: “Или се крием, или мрем” води до отказване от граждански права . 7| 5522 |11.04.2020 Проф. А. Маринов: Кризите са труден момент да се преценяват рейтинги

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads