Затрупаните в тунел „Железница” са извадени и настанени в болница /снимки, допълнена/
При тунела са кметът на Благоевград и областният управител. Очаква се регионалният министър Петя Аврамова също да пристигне, съобщава БГНЕС.
Срутването в тунела е станало в лявата тръба на южния изход. Тунелът „Железница” се строи в момента. 2 километра тръби трябва да свържат северната с южната част, които трябва да се срещнат по средата. На този етап пробиването е на около 400 метра от северната страна, горе долу толкова е и от другата Срутването е станало от южната страна, откъм самата Железница. Районът е отцепен от полицията.
До момента са прокопани общо 850 метра. Според регионалния министър Аврамова, която насроко беше на инспекция на място тунелът трябва да е готов догодина.
На брифинг в Министерски съвет в същото време здравният министър Кирил Ананиев коментира, че случилото се е бедствие. И четиримата пострадали са живи, заяви Ананиев.
От "ДЖИ ПИ ГРУП" АД разпространиха до медиите снимки и следната позиция, свързана с инцидента: "ДЗЗД „АМ СТРУМА ТУНЕЛ 2018“ уточнява, че по-рано днес е възникнало срутване на скална маса при изграждането на тунел Железница. Инцидентът е станал при завоя от южната страна. При срутването са пострадали трима работници, като и тримата са откарани към болнично заведение."
Припомняме, че през октомври 2019 г. започна строителството на тунел „Железница“ от автомагистрала „Струма“, както и на пътните участъци непосредствено преди и след него. До започване на реконструкцията обаче не се стигна лесно и проектът претърпя неуспешен "опит" за смяна на избрания изпълнител - консорциум около известната строителна фирма "Джи Пи груп". През есента на 2018 г. фирмата обяви сама в официално изявление, че се оттегля от спечеления два месеца по-рано търг.
Тогава излезе разследване на сайт "Биволъ", свързано с работата на "Джи Пи груп" и злоупотреба с европейски средства. Държавата се разтресе от скандала и ръководството на компанията обяви, че се отказва от проекта с мотива, че заради започналите проверки има реална опасност да не бъде спазен графикът за изпълнение на проекта, заради което пък България може да загуби финансирането на цялата магистрала "Струма" и да се наложи да върне парите в бюджета на ЕС.
Малко по-рано през същия ден пък лично премиерът Бойко Борисов даде нареждане на председателя на Агенция "Пътна инфраструктура" да намери начин да извади "Джи Пи груп" от всички проекти с европейско и държавно финансиране.
Така, въпреки всички публични опити за разграничаване от евентуалните злоупотреби, не стана ясно защо компанията е ревизирала "отказа" си от участие, нито как е спазен призивът на Бойко Борисов фирмата да бъде оттеглена от търгове с държавно или еврофинансиране. Върховният административен съд дори излезе с решение, в което обясняваше, че няма никакви доказателства, че компанията се е отказвала от проекта.
Името на "Джи Пи груп"се свързва и с множеството сканадали, разразили се при реконструкцията на столичната улица "Граф Игнатиев".
Снимки: "ДЖИ ПИ ГРУП" АД
Снимка: БГНЕС
Очаквайте подробности.
Моля, подкрепете ни.