Реклама / Ads
0| 19199 |02.09.2008 НОВИНИ

Европарламентът създава етичен кодекс за рекламната дейност

.
Докладът на Ева Свенсон от Швеция настоява за премахването от учебници, играчки и телевизионни игри, интернет, тв реклами на послания, които изразяват полови стереотипи и не зачитат човешкото достойнство.
 

 

Според преобладаващото мнозинство депутати в Европарламента, които днес разглеждат темата за половите стереотипи в рекламата и м аркетинга, дискриминиращите и унизителни послания въз основа на пола, както и половите стереотипи в рекламите като цяло пречат за изграждането на едно модерно и равноправно общество. Докладът на Ева Свенсон изтъква, че половите стереотипи в рекламите поставят рамки на жените и мъжете, като ги ограничават в предопределени и изкуствени роли, които често са деградивни, унизителни и принизяващи двата пола. От своя страна, рекламата подсилва това отрицателно въздействие, тъй като посланието се повтаря и възпроизвежда постоянно. Новите електронни медии представят стереотипен, сексистки и често унизителен образ на жените, като болшинството от видеоигрите съставляват още един елемент във възпроизвеждането на дискриминативни стереотипи срещу жените.  Евродепутатите обръщат специално внимание на факта, че „медийното изобразяване на представата за идеално тяло може да повлияе отрицателно върху себеоценката на жените, особено на подрастващите и на склонните към хранителни нарушения като анорексия невроза и булимия невроза.” Препоръката е радио и телевизионните разпространители, издатели на списания и създателите на anorexia-new2.jpgреклами да възприемат по- отговорно редакторско отношение към изобразяването на крайно слаби жени като модели за подражание и да показват по- реалистични изображения на тялото. Европейският парламент призовава държавите – членки да уредят национални органи за медиен надзор със специален отдел за равенство между половете. Той трябва да разполага с компетенции за приемане на оплаквания, за присъждане на награди за равенство между половете на медии и рекламни професионалисти. Също така държавите – членки трябва да разработят „Етичен кодекс” за рекламната дейност, според който маркетинговите послания трябва да зачитат принципа на равенство между мъжете и жените и да избягват половото стереотипизиране, експлоатацията или унижаването на мъже и жени. От Съвета за електронни медии отказаха коментар по темата, тъй като не били запознати в детайли и нямали представа, че сега тя е една от най- дискутираните в Европарламента.

Frognews.bg
Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 42| 5666 |02.09.2008 "Нечестив брак" били отношенията ГЕРБ - ДСБ . 14| 5881 |02.09.2008 Русия: Европа се самонаказва . 5| 5521 |01.09.2008 Модернизираха градския транспорт, от днес сме с електронни билети . 3| 4911 |01.09.2008 Наш депутат изнася доклад за автозастраховки пред Европарламента

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads