Евросъюзът ни дава 183 млн. евро за магистрала ”Европа”
Проектът се финансира по Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г. Магистралата е предвидена за тежки превозни средства. Проектната скорост е 110 км/ч. Пътят е широк 27 м, с две ленти във всяка посока. Отсечка от 17 км от целия участък с обща дължина 33,403 км вече е в експлоатация. Тя представлява модернизация на съществуващия път I-8. Участъкът включва две кръстовища близо до Сливница и връзки с път III-811.
Останалите 16.456 км са в процес на изграждане по маршрут, който се отклонява от път I-8. Той включва кръстовище на север от Костинброд и друго на юг. Ще бъдат изградени връзки с I-8 и други пътища, свързващи София, Костинброд и Калотина. Част от основната трансевропейска транспортна мрежа (TEN-T), I-8 между Калотина и Софийския околовръстен път, осигурява важна връзка с "Ориент/Източно-средиземноморски коридор" на TEN-T.
Проектът предвижда увеличаване на капацитета на пътя и привеждането му в съответствие със стандартите за магистралите на TEN-T. В резултат на това безопасността и потокът на движение се очаква да се подобрят и ограниченията за изпреварване ще бъдат премахнати. Чрез отклоняване движението от градските райони магистралата трябва да намали шума и вредните емисии, което се предвижда да бъде от полза за здравето и качеството на живот на местните жители и да превърне региона в по-привлекателна дестинация за инвестиции.
Преди дни във Фрог нюз излезе материал със заглавие: "Възможно ли е някой да лъже повече от Борисов? АМ ”Европа” доказва, че не". В него се припомня и злополучния факт, че решението за отсечката от София до Калотина е взето на 11 ноември 2011 г. 11 години по-късно, през декември 2022 г. Борисов обвинява всички други, че са некадърници и крадци и че само той можел да спаси България от кризите. Както „построи“ смешните петдесетина километра до Сърбия ли?! Мерси. Строители на нова България? Гробокопачи им отива много повече, се отбелязва в статията.
Моля, подкрепете ни.