Реклама / Ads
1| 2983 |26.06.2024 НОВИНИ

Финансов анализатор: Европейските компании, които произвеждат коли, буксуват

.
Финансовият анализатор Климент Робев Източник: Стопкадър: Bulgaria ON AIR
Европейската комисия наложи допълнителни мита до 38% върху вноса на електрически коли от Китай. Мярката влиза в сила от 4 юли. Пекин алармира, че митата ще предизвикат "търговска война". Очаква се след мярката Китай да търси възможност за разполагане на заводите си в Европа.
 

"Най-вероятно ще се стигне до увеличаване на цените, което ще има негативен ефект както върху крайния потребител, така и върху всеки един, който е засегнат в търговската верига. Европейската икономика се стреми да защити своите производствени продукти, осъществявайки увеличаване на митата на продукти, които имат прекомерен импорт, играещи роля на заместващи такива - в случая говорим за електрически автомобили, внасяни от Китай. Когато се осъществи нещо подобно, е логично да има ответна реакция от Китай. Това може да доведе до "търговска война". Само преди няколко месеца САЩ повишиха митата върху електрическите автомобили, произвеждани в Китай, със 100%", отбеляза в ефира на телевизия Bulgaria ON AIR финансовият анализатор Климент Робев.





Специалистът изтъкна, че само за 4 години броят на електрическите автомобили, произвеждани в Китай, е нараснал десетократно. Робев уточни, че САЩ искат да запазят своята независимост от китайски продукти. Експертът посочи, че Китай е на-големият износител на стоки и услуги в света и е добре Европа и Китай да търсят път за сътрудничество.

 

"Европейците се надяваме, че поради тези мита китайците ще инвестират в заводи. Китайците трябва да си направят сметките. Средната работна заплата в Китай е в пъти по-ниска от тази в Германия. Китай може да лавира и на други пазари, ние сме по-зависими", поясни анализаторът.

 

Той бе категоричен, че европейските компании, които произвеждат автомобили, буксуват - не могат да произвеждат на ниски цени и да създават качество. Важно е да се търси алтернатива как да се балансира пазарът. По думите му субсидиите от страна на държавното правителство към китайските производители изкривяват пазара. Ситуацията е динамична, смята Робев.





"Една трета от колите, които се произвеждат в Германия, се продават в Китай. Втората държава, която със сигурност ще има негативен оттенък върху нейната икономика, е Словакия. Всяка година изнася автомобили на стойност между 4-5 млрд. в Китай", каза още той.

 

Анализаторът прогнозира, че най-вероятно автомобилите у нас ще поскъпнат. Ако има сътресения в автомобилния сектор, това може да се отрази и на заетостта в целия континент.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 14| 2983 |26.06.2024 "Сега ще кажат, че си подаваме топката". ИТН при Радев заговориха за президентска република /видео/ . 4| 2556 |26.06.2024 "Престъпници влизат и излизат както си искат": ПП-ДБ искат изслушване на вътрешния министър за Брендо . 3| 7718 |26.06.2024 "Политико": Очаква се ЕЦБ да информира България, че не е готова за членство в еврозоната в началото на 2025 г. . 19| 3137 |26.06.2024 Борисов за снайперистите: Има много сериозен сигнал за най-висока степен на заплаха срещу мен

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads