Фрогоко: 7000 българи страдат заради затворени мостове над Искър
Мнението на екипа експерти на генерал от запаса Пешлеевски – последният началник на отдавна разформированите стоителни войски е същото - там може да се построи временен сглобяем железен мост, по който да се насочи трафика на автомобили, докато бъде завършен ремонта на Горнишкият мост. По наша информация, от министерството на регионалното развитие и благоустройството са заявили, че те не разполагат с такива мостове, тъй като тези, които те са имали в тяхната подчинена фирма ГУСВ са разкомплектовани и бракувани. Писмен отговор на този въпрос обаче за сега няма.
На 8 ноември от името на сдружение „Българска зора“ беше изпратено заявление до министерството на регионарното развитие и благоустройството за достъп до обществена информация. Единият от въпросите беше - какви мерки ще предприеме министерството на регионалното развитие и благоустройството за оказване на помощ на община Червен бряг за излизане от създалата се ситуация? Заявлението за достъп до обществена информация е било препратено за отговор до председателя на управителния съвет на агенция „пътна инфраструктура“ Светослав Глосов, за което бях уведомен от дирекция „Правна“ на министерството на регионалното развитие с тяхно писмо изх. №94-00-73/ 12.11.2018г.
В тази връзка, искаме да напомним на ръководството на АПИ, че по наша информация те би следвало да разполагат на склад с 3 малки нисководни моста ( МАРМ), всеки един от който може да се построи на водна преграда с ширина 118 м и дълбочина до 4 м. Товароподемността на тези мостове е 50 тона. Освен това, АПИ следва да има на склад и 3 комплекта тежки мостове с междинни опори ДМС-65 и един комплект мост ВД-69 за строителство на надлези.... ( Ако пък тези мостове липсват – би следвало Прокуратурата да провери какво се е случило с тях! )
Не оправдаваме по никакъв начин безхаберието на Общинското ръководство, което има голяма вина за създалата се ситуация! Но както се вижда от казаното до тук, държавата в лицето на министерството на регионалното развитие и благоустройството и по-точно на неговата подчинена структура – агенция „Пътна инфраструктура“ при добро желание имат възможност да се намесят за решаване на кризисната обстановка за Чомаковци, Горник, Сухаче, Лепица, Еница и Койнаре, създала се поради излизането от строя на двата моста над река Искър. И тъй като тези населени места с повече от 7000 души живеещи в тях, освен че са част от община Червен бряг, са част и от държавата България. Ние, живеещите в този район настояваме за бързата и намеса, която отдавна трябваше да се случи!
Петър Петров
Моля, подкрепете ни.