54|
11817
|25.01.2016
НОВИНИ
Хекимян кастри Кастрева за „Даваш ли, даваш, балканджи Йово“
Нарушена комуникация води до гневните изблици срещу промените в учебните програми, заяви по БТВ зам.-министърът на образованието Ваня Кастрева.
„История славянобългарска” на Паисий Хилендарски не отпада, а присъства в програмата за 9-и клас. В 6-и клас само 40 % от часовете са за нови знания. Има 5-ма български автори, които се учат в 6- клас. Част от песните на Добри Чинтулов ще се учат 6-и клас, част в 7-и, когато ще се преподава изцяло българска литература. Промените имали за цел да се редуцира претовареността на учебните програми.
За мен е важно да се даде шанс на учителя. За „Даваш ли, даваш, балканджи Йово“, Кастрева каза, че макар и да не в учебния план, никой нямало да забрани на един учител да прочете едно произведение. Всеки ученик по желание щял да научи наизуст Балканджи Йово, дори и да не е включен в учебната програма, ако учителят се сети да го изиска. Водещият Хекимян не беше сигурен, че това ще стане така.
Защо не вярвате на българския учител, попита тя. Един ученик може да го научи незадължително в класа, когато учителят организира четене.
За песента „Джелем, джелем“, който вече е в учебник по музика, Кастрева каза, че учебната програма давала знания, умения и компетентности, а учителят решавал коя песен да избере. Можел вместо тази да избере друга ромска песен. Знаковите неща щели да останат.
За мен е важно да се даде шанс на учителя. За „Даваш ли, даваш, балканджи Йово“, Кастрева каза, че макар и да не в учебния план, никой нямало да забрани на един учител да прочете едно произведение. Всеки ученик по желание щял да научи наизуст Балканджи Йово, дори и да не е включен в учебната програма, ако учителят се сети да го изиска. Водещият Хекимян не беше сигурен, че това ще стане така.
Защо не вярвате на българския учител, попита тя. Един ученик може да го научи незадължително в класа, когато учителят организира четене.
За песента „Джелем, джелем“, който вече е в учебник по музика, Кастрева каза, че учебната програма давала знания, умения и компетентности, а учителят решавал коя песен да избере. Можел вместо тази да избере друга ромска песен. Знаковите неща щели да останат.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads