Хората с увреждания алармират ЕП за нарушените си права
Причината за жалбата им е изключително недостъпният транспорт, както в София, така и в цялата държава. Тъй като автобусният транспорт е изцяло частен, държавата е задължена да следи за достъпността на автобусите на частните превозвачи, но не прави това.
Жалбата трябва да бъде много добре издържана, много добре аргументирана, много добре подплатена с доказателства, изтъкна Панайотова. Затова е необходимо да бъдат събрани конкретни данни от институциите и доказателства от самите хора, така наречените свидетелски показания, които да бъдат включени в жалбата.
Процедурата изисква първо, Комисията да прецени дали жалбата е допустима. По всяка вероятност една такава жалба, особено ако успеем да я направим качествено, ще бъде допустима. След това тя се разглежда от Комисията, която изпраща мисия в съответната страна - членка, прави оглеждане на място, след което тази мисия докладва пред Комисията по жалби и петиции, обяснява изпълнителният директор на Центъра за независим живот .
По думите на Панайотова най-малкото, което може да се направи, е Комисията да излезе с препоръка към българската държава да предприеме мерки и да започне наблюдение по спазването на тези мерки.
Мисля, че до глоба не може да се стигне, освен ако не пренесем случая към Съда на ЕС в Люксембург, който може да предприема по-сериозни мерки срещу държавите членки”, посочи Капка Панайотова.
Моля, подкрепете ни.