Искат забрана на изпреварването в Кресненското дефиле

Това каза председателят на Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“ Малина Крумова по време на откриване на международна кръгла маса в София, съобщава БГНЕС.
„Съвместно с Агенция „Пътна инфраструктура“ направихме преглед на всички участъци с концентрация на ПТП. Обследвани са близо 80 пътни отсечки и в момента се подготвят препоръки за тяхното допълнително обезопасяване“, съобщи Малина Крумова. По думите ѝ следващата стъпка е да се набележат мерките – за промяна на организацията на движение и за обезопасяване на всички критични точки, характеризиращи се с концентрация на ПТП, както и да се създаде ефективен мониторинг на изпълнението им.
„Има мерки, които можем веднага да предприемем. Конкретен пример е Кресненското дефиле, където за последните 8 г. са станали 525 тежки инциденти, а основна причина са рискови изпреварвания. Затова ние сме дали конкретно предложение за организация на движението в този участък с пълна забрана на изпреварването в него“, обясни председателят на държавната агенция. Отсечката е с дължина от 16 км, стана ясно от нейното изказване. „Още по-важно е да направим цялостна категоризация на безопасността на пътищата, нещо по-което вече работим съвместно с АПИ и на базата на идентифицираните дефицити, да се изготви програма за повишаване на безопасността – превантивно преди да станат участъци с концентрация“, каза още Малина Крумова.
В Международната кръгла маса участват експерти от водещи международни организации в областта на пътната безопасност, сред които на Конфедерация на пътните администрации в Европа (CEDR), Европейския съвет за безопасност на транспорта (ETSC), Белгийския съвет за пътна безопасност (VIAS Institute) и др. Основни теми в експертната част на събитието са: практиката на европейските пътни администрации за прилагане на инструменти за превенция и повишаване на безопасността на инфраструктурата; механизмите за подобряване на взаимодействието на човека с инфраструктурата; българският и чуждият опит при провеждането на инспекции по пътна безопасност. Обсъдени бяха и новите изисквания на Директива 2008/96 за повишаване на пътната безопасност, както и иновативни начини за финансиране на пътната инфраструктура.
Моля, подкрепете ни.





