Реклама / Ads
0| 13107 |23.07.2022 НОВИНИ

Как да не й треперите на колата и да карате дълго без проблеми

.
Защо да създавате потенциал за проблеми в автомобила, от който да треперите всеки път, щом нещо хлопне? Как Ви се струва един така хубав основен ремонт на автомобила? В тази развихрила се инфлация... Вече треперите? Може би е време за...
 

Смяна на износен съединител

 

Когато подавате газ и усещате все по-силни вибрации в купето, особено на нанагорнище, е много вероятно да имате проблем със съединителя.

 

Един износен съединител не позволява толкова гладко превключваане на предавките. Което логично води до вибрации при ускорение. А и до по-големи проблеми с автомобила на един по-късен етап.

 

Затова, каквато и да е посочената в автосервиза цена за смяна на съединител и маховик, не пренебрегвайте странните вибрации при ускорение. После може да се наложи да платите по-висока цена.

 

Не си заслужава постоянно да й треперите на колата.

 

Какво все пак представлява съединителят на автомобила?

 

1.    Официално съединителят се води машинен елемент в задвижването.

 

2.  Функцията му е именно да съединява други машинни елементи като валове, зъбни колела, барабани...

 

3.  Затова, когато съединителят се изхаби, започвате все по-често да усещате вибрации при ускорение на автомобила.

 

На пазара има разнообразни марки съединители за кола като Luk, Valeo, SACHS… Важното е да не се бавите. Бързо преценете съчетание качество-цена за нов съединител и действайте със смяната му.

 

А какво по-точно ще сменяте?

 

Нека споменем накратко какво включва един комплект съединител:

 

·     Притискателен диск: Предназначението му е да притиска задвижващия диск /наричан още феродов/ към маховика.

 

·     Задвижващ диск: Захванат от едната страна за маховика, а от другата за притискателния диск, задвижващият диск осигурява стабилната връзка и предаването на необходимата кинетична енергия.

 

·     Освобождаващ лагер: Наричан още аксиален лагер, той осигурява връзката между притискателния и задвижващия – феродовия – диск.

 

Преди смяна – ако Ви е първа – е важно също да правите разлика между обикновен и демпферен съединител. Вторият е по-коректно да се нарича съединител с демпферен маховик. Отличава се от обикновения съединител – наричан още твърд – по това, че свързва два диска с пружинен механизъм. Ефектът е обиране на вибрациите и оттам забавяне на износването на съединителя.

 

А ако отчетливо усещате вибрации при ускорение, замислете се и за...

 

Смяна на износен маховик

 

По-високата цена на маховика се изплаща. Някои хора смятат, че тъй като маховикът не е консуматив, „деяни много“ и „няма какво да мислиш за смяна“.

 

Това е голям риск. Защо?

 

·     Маховикът представлява метален диск с диаметър от 300-400 мм.

 

·     По периферията си има зъбци, служещи за сцепление.

 

·     Сцеплението съхранява кинетичната, акумулирана от въртенето.

 

·     Така маховикът гарантира плавно въртене на коляновия вал.

 

·     Което е важно оръжие срещу амортизация.

 

Затова усетите ли вибрации при ускорение, пригответе се за смяна на маховик и съединител.

 

Ако не Ви притеснява толкова цената на маховика, изберете класна марка демпферен маховик.

 

Защо да се спрете на комплект съединител с демпферен маховик?

 

1.  Намалява вибрациите

 

2.  Забавя износването

 

3.  Прави по-лесно превключването на скоростите

 

4.  Намалява шума в купето

 

5.  Създава комфорт при шофиране

 

Има дебат за преминаване от демпферен към твърд маховик. Хората се питат кой е по-добрият вариант. Зависи от целта. Според специалистите твърдият маховик има по-голям топлинен капацитет, което пречи да се деформира при по-високи обороти. Това е подходящо за пистови автомобили.

 

За стандартния случай изглежда демпферен маховик е удачният избор.

Вместо да треперите на колата, обадете се на Autoprofi.bg и сменете износените съединител и маховик, за да карайте спокойно.  

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 0| 4886 |16.07.2022 Радева не била в колата на Семерджиев към момента на ПТП-то, той не е бил отвличан, твърдят от Следствието . 0| 5868 |15.07.2022 Илиян Василев: БСП, Гечевци, ГЕРБерасти, ДПСари, още ли треперите за интересите на Газпром? . 0| 3367 |13.07.2022 Утре повдигат нови обвинения на Георги Семерджиев. Намерили амфетамини в колата му . 0| 4560 |10.07.2022 Майката на Симона: Не е била в колата на Семерджиев и двамата не са любовници

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads