0|
				 5168
				|01.03.2007
				
								НОВИНИ
				
				Колите вече ще са без светлини през деня
				От пътна полиция обаче съветват шофирането с къси светлини денем да продължи, защото е по-безопасно			
			 снимка Вяра Йовева От днес отпада задължението автомобилите да се движат с включени къси светлини през деня. Изискването беше наложено с приемането на Закона за движение по пътищата, влезли в сила от 1 ноември миналата година. От пътната полиция обаче съветват шофирането с къси светлини да продължи и занапред. Шофьорите реагират на тази препоръка по различен начин. По данни на МВР от 1 ноември до сега катастрофите са с 61 по-малко в сравнение със същия период на предходната година. Ранените са с 140 души по-малко, но загиналите са повече, което показва, че инцидентите са по-тежки в сравнение с миналия период. Не е уточнено какъв процент са станали през деня и какъв през нощта. По света такова задължение към автомобилистите има предимно в страните от Северна Европа, където периодът на смрачаване продължава по-дълго. Изследване, направено по поръчка на Европейската икономическа комисия, показва, че няма категорично потвърждение за ползата от тези мерки. В Дания например е било установено, че след въвеждане на изискванията за движение с включени фарове катастрофите с челни и странични сблъсъци са намалели, но произшествията с пешеходци са повече. Според изследване в САЩ обаче благодарение на подобрената видимост при включени през деня светлини за последното десетилетие са избегнати 85 000 катастрофи.
 снимка Вяра Йовева От днес отпада задължението автомобилите да се движат с включени къси светлини през деня. Изискването беше наложено с приемането на Закона за движение по пътищата, влезли в сила от 1 ноември миналата година. От пътната полиция обаче съветват шофирането с къси светлини да продължи и занапред. Шофьорите реагират на тази препоръка по различен начин. По данни на МВР от 1 ноември до сега катастрофите са с 61 по-малко в сравнение със същия период на предходната година. Ранените са с 140 души по-малко, но загиналите са повече, което показва, че инцидентите са по-тежки в сравнение с миналия период. Не е уточнено какъв процент са станали през деня и какъв през нощта. По света такова задължение към автомобилистите има предимно в страните от Северна Европа, където периодът на смрачаване продължава по-дълго. Изследване, направено по поръчка на Европейската икономическа комисия, показва, че няма категорично потвърждение за ползата от тези мерки. В Дания например е било установено, че след въвеждане на изискванията за движение с включени фарове катастрофите с челни и странични сблъсъци са намалели, но произшествията с пешеходци са повече. Според изследване в САЩ обаче благодарение на подобрената видимост при включени през деня светлини за последното десетилетие са избегнати 85 000 катастрофи.				Моля, подкрепете ни.
 
						 
						 
						 
						 
						 
					
				
			
			
				
				Реклама / Ads
			
			
							КОМЕНТАРИ 
				
				Реклама / Ads
			
		 
			 
					 
                                    
			 
                    
			 
                    
			 
                    
			 
                    
			 
                    
			 
                    
			 
                    
			