Реклама / Ads
12| 4583 |05.05.2020 НОВИНИ

Красимир Каракачанов: Важният въпрос е какво ще правим след COVID-19

.
Красимир Каракачанов
Извънредното положение няма да бъде удължавано, за да може обществото да се адаптира в новата обстановка. Но тук по-важният въпрос е какво ще правим след COVID-19? Какво ще стане с държавата, с икономиката?
 

Това заяви пред Нова телевизия министърът на отбраната и вицепремиер Красимир Каракачанов.

 

"Правителството е длъжно да мисли за новата ситуация, която настъпва, а парламентът да предприе необходимата законодателна инициатива'', каза още той.

 

"Тъй като никой не може да гарантира кога светът ще се пребори с коронавируса, се дава възможност на министър Ананиев да реагира. Сещам се за две неща, за които ще се зададат въпроси в парламента. Как ще се регламентират ситуациите, при които здравният министър може да налага мерките и това на практика не е ли продължение на извънредното положение? Правителството е длъжно да мисли за новата ситуация, която настъпва. А парламентът, ако има бележки и допълнения, да доосъвършенства този закон", смята той.

 

"Българската икономика ще търпи щети поне още една година, особено в сферата на туризма. Ето защо ние от ВМРО предлагаме мерки, с които да го подпомогнем, защото това са 12% от БВП. Едно такова наше предложение е въвеждането на ваучери за почивка за всички хора, които са работили и са се осигурявали в последните 12 месеца'', обясни министър Каракачанов.

 

"Ние предлагаме мерки, чрез които да бъде подпомогнат този бранш. Предложили сме мерки и за други сектори, с които да се подпомага икономиката и бизнесът. При този сезон, който се очертава, би следвало да помислим за запазването на този бизнес", категоричен е Каракачанов и подчерта, че ВМРО предлага мерки, насочени към това.

 

"Държавата не може да бъде само касиер и да прибира доходи. Тя трябва в такива ситуации да подпомага, за да може тези пари да се върнат. Има анализи, че тези средства, които ще отидат за подпомагане, ще се върнат обратно в бюджета", добави лидерът на ВМРО и посочи, че съседни на България държави обмислят подобни мерки. Каракачанов призова правителството да бъде проактивно, а не да чака решения от Европейската комисия.

 

На въпрос за намаляването на ДДС вицепремиерът отвърна, че не може държавата да бъде само касиер и само да прибира, но трябва и да помага в такива ситуации като днешната.

"Държави като Гърция, Испания, Турция, Италия обмислят подобни неща. Там най-вероятно ще има промени в някои регламенти, макар и временно'', посочи той.

 

"Такава позиция за прекрояване на мярката 60/40 не сме изразявали. Дали работи пълноценно или не, тепърва ще видим'', заяви Красимир Каракачанов.

 

"Причината днес България да е с под седем милиона население, а преди 30 години да беше почти девет милиона е в това, че не мислим как да защитим българското производство, не се провежда адекватна демографска политика, региони в България масово се циганизират или обезлюдяват.  Всичко е оставено на самотек и ето го резултата – за 30 години сме с два милиона по-малко'', допълни в заключение той.

 

Според вицепремиера е парадоксално държава, която е хранила Източна Европа през миналия век, да внася 80% от плодовете и зеленчуците. Той смята, че има начин вносът от ЕС да бъде временно ограничен, когато е сезонът на продукцията у нас. Идеята е да се стимулира родното производство.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 6| 5108 |05.05.2020 Красимир Вълчев: Учебната година няма да бъде удължавана . 0| 5291 |30.04.2020 Красимир Вълчев: По-добре се справят учениците, чиито родители имат отговорно отношение към обрзованието . 13| 5835 |27.04.2020 Красимир Ципов:Може да има oсъдителна присъда по делото за смъртта на Милен Цветков . 3| 5616 |24.04.2020 Доц. Красимир Минкин: Ако болницата бе спряла да работи, нямаше да има заразени с коронавирус

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads
Реклама / Ads
НАЙ-ЧЕТЕНИ
Реклама / Ads