Красимир Вълчев: Нямаме историческо дъно на матурите
„Продължаваме да правим същите тревожни изводи. Трябва да продължим да правим нови учебни планове. Предизвикателството е да подобрим образованието така, че да подобрим функционалната грамотност на учениците. Направихме анализ на резултатите и отчитаме добро представяне на матурата по английски език", каза още министър Вълчев. Няма ощетен ученик заради правописната грешка в матурата по БЕЛ. Има неуместен текст, допълни още той. По думите му, това се дължи на малкия брой на експертите, които предварително гледат текстовете, заради пазенето на темите в тайна. „Не сме застраховани от грешки“, добави министърът на образованието и науката.
„В самото условие на задачата не се цели да бъдат подведени учениците. Не е трябвало да бъде включена тази дума“, смята министър Вълчев.
Той потвърди мнението на експертите, че седмокласниците учат всичко, но не и да пишат грамотно. По думите му седмокласниците не осмислят текстовете, които четат. Въпреки това нямаме историческо дъно.
Моля, подкрепете ни.