Реклама / Ads
6| 5511 |09.04.2013 НОВИНИ

Ловят туристи с трици по морето

.
Вместо опитен персонал босове набират хлапета и студенти за 300-400 лева.
 

Туристическите босове отново ще се опитат да ловят маймуни с трици, пише в. Стандарт. Те разчитат на голямата безработица и предлагат смешно ниски заплати на персонала, който наемат за летния сезон. Така отново рискуваме обслужването в иначе хубавите ни хотели да бъде кошмар за гостите.

За да станеш готвач или рецепционист в курортите ни не е нужно да имаш кой знае каква квалификация. Достатъчно е да се съгласиш да работиш много за малко пари. За администратори в хотели се предлагат 600-700 лв. месечно при доста голямо натоварване, разясниха от агенции за подбор на персонал в Бургас и Варна. Около 500 лв. е заплатата на техниците по поддръжка, а на камериерки - между 400 и 600 лв. Сервитьори се навиват и за 400 лв., като шефовете се надяват, че те ще си докарват още пари от бакшиши. В хотелите, които предлагат ол инклузив обаче, много рядко гостите дават допълнително на персонала. Дори за готвачите офертите са скромни - около 700 лв. за средноголеми хотели. Баснословните суми, които се предлагат за майсторите на черпака, са само легенди, твърдят хората по морето. 

В бюрата по труда дават още по-ниски оферти. Има случаи, в които се предлага работа на рецепционисти за минимална работна заплата. В тези случаи дори не се изисква владеенето на  чужди езици или опит, по-голям от една година. 

"Отмина времето, когато с работа през лятото на морето човек можеше да изкара зимата до следващия сезон", коментираха специалистите от бургаската агенция за подбор на персонал "Жар". От 2008 г. насам това вече не е така. Безработните стават все повече и са готови да се хванат на работа и за жълти стотинки. Пълно е с квалифицирани работници, които вършат неквалифицирана работа, и обратно, казват от агенцията. А от това страда качеството на услугата. В същото време работодателите изискват от служителите си да вършат все повече задължения за константна заплата. Показателно за финансовите затруднения на туристическия бизнес е, че по-голямата част от персонала се наема поетапно, а не в началото на сезона. Дори и целият персонал за един хотел да е набран още през март-април, много от позициите реално се назначават чак когато започват по-масово да пристигат туристите, казват от агенциите за подбор на персонал. Преди години не е било така, хората са били назначавани по-рано, преминавали са обучения, подготвяли са обекта за посрещане на гостите.
Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 4| 5506 |24.01.2013 Ще ни ловят в движение без "Гражданска отговорност" . 14| 6194 |01.12.2012 Проституцията да се регламентира иска туристическият бранш . 16| 5877 |05.10.2012 Само 1 от 5 туристи би се върнал пак в България . 14| 6711 |23.08.2012 4 хотела искат рушвет от руски туристи

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads