8|
4392
|15.06.2015
НОВИНИ
Миков: Орландовци е симптом, Гърмен е симптом
„Орландовци е симптом, Гърмен е симптом и реакциите на властите в тази ситуация- на отговорните лица, на министрите, също са симптом за неразбиране на проблема.” Това заяви на пресконференция в централата на партията председателят на НС на БСП Михаил Миков.
Той обясни, че Орландовци е социално- икономически проблем. По думите му и проблемът с незаконното строителство също не трябва да бъде етнизиран. Той подчерта, че когато се говори за незаконно строителство в социален контекст, това веднага променя същината на проблема. „Правителството определено не се справя. Това показват фактите- това са и Гърмен, и Орландовци”, категоричен бе лидерът на БСП.
Михаил Миков подчерта, че тези настоения в българското общество, водят до това-един министър да каже, че линейките няма да влизат в гетата. Според него такива изказвания, както и идеите за медицински пунктове за ромите имат определено фашистки оттенък. „Ако като общество не си даваме сметка за това, толкова по-зле за нас”, категоричен бе Миков. По думите му определянето на въпроси като ранната раждаемост като етнически проблем- също е показателно. „Нашите политици, политолози и други специалисти трябва да коментират обществените процеси и като социално икономически, иначе ще продължат да се случват неща подобни на тези в Орландовци”- коментира Миков.
По думите му много често междуетниическите последици се откъсват от социално- икономическата среда. Според него може би е трябвало да се случи това, за да се покаже, че София не е лъскавата витрина, която се продава на чуждестранните гости. Той подчерта, че коментираните квартали на столицата са наричани от всички гета. Миков припомни, че преди 10 ноемрви не се е говорило за интерграция, но тези хора са имали работа, не са били неграмотни, не е имало болести над гетата. „Всички политици трябва да започнат да говорят откровенно по тези въпроси, а не само да се говори за интеграция. Всички виждаме резултата за тези 25 години”, коментира той. Миков подчерта че същинският разговор по проблема не е започнал, а се използва само политически в навечерието на избори.
Лидерът на БСП заяви, че подкрепя идеята ПЕС да изработи и да наложи индекс за демокрация, защото всички параметри- като се тръгне от свободата на медиите и се стигне до такъв тип публична атмосфера- са част от случващото се в България.
Михаил Миков подчерта, че тези настоения в българското общество, водят до това-един министър да каже, че линейките няма да влизат в гетата. Според него такива изказвания, както и идеите за медицински пунктове за ромите имат определено фашистки оттенък. „Ако като общество не си даваме сметка за това, толкова по-зле за нас”, категоричен бе Миков. По думите му определянето на въпроси като ранната раждаемост като етнически проблем- също е показателно. „Нашите политици, политолози и други специалисти трябва да коментират обществените процеси и като социално икономически, иначе ще продължат да се случват неща подобни на тези в Орландовци”- коментира Миков.
По думите му много често междуетниическите последици се откъсват от социално- икономическата среда. Според него може би е трябвало да се случи това, за да се покаже, че София не е лъскавата витрина, която се продава на чуждестранните гости. Той подчерта, че коментираните квартали на столицата са наричани от всички гета. Миков припомни, че преди 10 ноемрви не се е говорило за интерграция, но тези хора са имали работа, не са били неграмотни, не е имало болести над гетата. „Всички политици трябва да започнат да говорят откровенно по тези въпроси, а не само да се говори за интеграция. Всички виждаме резултата за тези 25 години”, коментира той. Миков подчерта че същинският разговор по проблема не е започнал, а се използва само политически в навечерието на избори.
Лидерът на БСП заяви, че подкрепя идеята ПЕС да изработи и да наложи индекс за демокрация, защото всички параметри- като се тръгне от свободата на медиите и се стигне до такъв тип публична атмосфера- са част от случващото се в България.
Моля, подкрепете ни.
Реклама / Ads
КОМЕНТАРИ
Реклама / Ads