Монополът на „Лукойл“ оскъпява горивата с 15%
Както стана известно, след съдебна битка Министерството на финансите представи на „Нова република” данни, че 92 процента от бензина и 82 на сто от дизела у нас минават през данъчните бази на „Лукойл”.
Единственият вариант вносителите да избегнат "наемането" на данъчен склад е да си платят акциза в държавата, откъдето внасят – например Гърция, да продадат горивото у нас и след това да чакат да им се възстанови платеното. Това трябва да се случва за всяка цистерна и според експерти е икономически неизгодно.
Изграждането на собствени данъчни складове струва между 200 и 300 милиона лева. Освен това държавата изисква и огромни банкови гаранции.
„Ти създаваш законова пречка на легалната конкуренция да се опита да играе на ценова война. Проблемът е че държавата 2009 година създаде тази промяна, за да се бори с контрабандата. Това беше целта. Идеята е, че ти като трябва да си го внесеш в акцизен склад първо горивото на входа трябва да имаш измервателен уред, имаш и на изхода”, обяснява Мартин Владимиров.
Моля, подкрепете ни.