Реклама / Ads
10| 4415 |11.09.2023 НОВИНИ

Войната на пътя: Какви ще са новите правила за младите шофьори?

.
Източник: стопкадър, NOVA
Какви ще са новите правила за младите шофьори? Какви са европейските практики при връчване на глоби и наказателни постановления?
 

Темата коментираха в студиото на „Здравей, България” адвокат Силвия Петкова, адвокат Александър Кашъмов, председателят на Асоциация за квалификация на автомобилистите в България Красимир Георгиев и бившият рали състезател Павел Жеков от Академия за безопасно майсторско шофиране.

 

„При нас каквото и да се направи – няма да се случи. Какво пречи сега на КАТ да връчва глоби и наказателни постановления по постоянен адрес? Никой не прави това? И казваме, че има неплатени глоби. Хората трябва да си получат санкцията, за да я платят. За КАТ е важно да я наложат. Нататък не се интересуват. Има хубави примери от чужбина, но нека не следваме сляпо само един модел”, заяви Красимир Георгиев.

 

„По отношение на темата, свързана с тестовете на наркотици – определянето на законови граници на концентрацията на наркотични вещества е практика, въведена само в три европейски държави. В по-голяма част от европейските държави се обръща внимание на въздействието, но не от гледна точка на концентрацията, а от гледна точка на всеки конкретен случай. Това е по-правилния подход, по простата причина, че и самата концентрация има нюанси, включително и когато говорим за зависимости”, подчерта Силвия Петкова.

 

„Когато говорим за войната по пътищата, и това, че тя е с нарастващи жертви, не е лошо да погледнем статистиката – нещо, което не виждам народните представители да са направили. В случая медиите са си свършили работата да поискат тази информация и да напипат болния въпрос. Интересно е защо в институциите този въпрос не се изследва изобщо?

 

Тъй като връчването на глобите не е толкова сложен момент. Съдилищата успяват да си призоват свидетелите? Вътрешният министър трябва да си инспектира КАТ и да се разбере какъв е проблемът?

 

Очевидно, че при толкова много нарушения и необходимост от връчване на глоби – администрацията  там не работи. Защо не работи? Хора ли няма, техника ли няма, способи ли няма, процедура ли няма? Това са неща, които трябва да се изяснят вътрешно в изпълнителната власт”, категоричен е Александър Кашъмов.

 

„За да намалим бързо и експресно жертвите на пътя, в градските участъци, където има пешеходни пътеки – трябва да се намали още максималната скорост. Защото явно е, че хората не умеят да контролират автомобила с по-висока скорост. Защото те говорят по телефона – нещо, което трябва да се забрани”, посочи Павел Жеков.

Реклама / Ads
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Реклама / Ads
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
. 2| 4952 |10.09.2023 Илия Тодоров: Има логика новите шофьори да са със специален статут, но мерките са спорни . 0| 4384 |10.09.2023 Продължават възстановителните дейности в засегнатия от потопа район на Южното Черноморие . 2| 3827 |04.09.2023 Колко мащабна е войната по пътищата: Хиляди нарушения на скоростта всеки месец в столицата . 17| 4043 |04.09.2023 Протест в центъра на София: Спрете войната по пътищата

КОМЕНТАРИ

Реклама / Ads