НОИ откри горещ телефон за промените в пенсионното законодателство
С цел осигуряване на максимално достъпна комуникация с гражданите, временният телефон ще се обслужва от експерти по пенсионни въпроси в териториалните поделения на НОИ в цялата страна. С консултациите си те ще допълват услугите, предоставяни чрез единния телефонен номер 0700 14 802 от Контактния център на институцията.
Разговорите с Контактния център на НОИ от фиксирана мрежа са на цената на един градски разговор за цялата страна. За разговори от мрежа на мобилни оператори, включително и международни, се заплаща цената на разговора в зависимост от абонаментния план на лицето.
Анализът на натовареността на операторите в Контактния център на НОИ показва, че през 2021 г. общият брой на обработените обаждания доближава 192 000. Най-голям брой обаждания са свързани с болнични и майчинство – малко над 35% от контактите. От условията за отпускане и изплащане на пенсиите са се интересували 27% от питащите. Също толкова са задали бързи уточняващи въпроси. Малко над 8% от обадилите се са потърсили информация относно обезщетенията за безработица, а други 3% са имали въпроси относно електронните услуги на НОИ, съобщава още БГНЕС.
Над 85% от запитванията са получили решение още с първото свързване с центъра, като средната продължителност на един телефонен разговор е около три минути и половина, показват още статистическите данни.
Моля, подкрепете ни.